Bernd Kistenmacher - Kaleidoscope (1989)

West-Duitsland
Electronic
Label: Green Tree

1. Quietness and Ecstasy (22:56)
  2. Ferne Ziele (29:27)
  3. Escape from Reality (6:06)
  4. Lovesong (3:27)
avatar van Gerards Dream
Deze man is zijn muziekcarrière begonnen met het spelen op de afgedankte synthesizers van Klaus Schulze. Volgens de informatie de bij mij bekend is is Kaleidoscope het laatste album waarop hij ze gebruikt. De muziek op dit album wordt gerekend tot de Berlijnse School waar ook onder andere Tangerine Dream en Klaus Schulze behoren. Op dit album is goed te horen dat we te maken hebben met aankomend talent. De composities zijn niet helemaal foutloos, maar dit doet niets af aan de gedrevenheid waarop ze zijn gespeeld. Het ritme en de sferen zijn goed gekozen en hebben mijns inziens een aanstekelijke groove. De productie van het album is zondermeer goed te noemen, deze is namelijk heerlijk dynamisch te noemen. Een goed album dus van Bernd Kistenmacher.