Austin Meade - Waves (2019)

1 stem

9. Brooklyn (4:02)
  10. Colorblind (4:00)
  11. Waves (4:39)
avatar van wvv89
De muziek van deze Texaan doet mij sterk denken aan Red Shahan die in 2018 het fantastische Culberson Country uitbracht. En zie daar, dit debuutalbum van Austin Meade komt van hetzelfde label als die van Shahan. De muziek van Meade kan worden gebracht onder het kopje 'Southern Rock'. Luister maar naar het openingsnummer 7 Letters en de daar opvolgende Pay Phone, dan weet je wat ik bedoel. Daarna wordt er gas teruggenomen met Savannah en hoor je de gevoelige kant van Meade. Savannah is een heerlijk nummer wat je meteen pakt en behoort tot één van de hoogtepunten van Waves. De nummers die daar op volgen blijven pakkend en wordt tegen het einde aan met Colorblind groots afgesloten.

Texas lijkt de bakermat te worden van het nieuwe country. Nashville verliest terrein en de kwaliteit ligt op dit moment in Texas. Artiesten zoals Shahan, Jamie Lin Wilson, Randy Rogers Band, Mike and the Moonpies, James Steinle en Cody Jinks zijn daar het bewijs van. Meade mag in dit rijtje ook absoluut meegerekend worden. Het zijn mooie tijden voor de pure country liefhebber.

Deze Austin Meade blijft nog wel even op repeat staan. Samen met Seneca van Charles Wesley Godwin, Let It Go Easy van Mercy John en North Country van Danny Burns voor mij de hoogtepunten van 2019 tot nu toe.