Immaculate Machine - Immaculate Machine's Fables (2007)

Canada
Label: Mint

1. Jarhand (3:27)

met Alex Kapranos

2. Dear Confessor (3:01)
  3. Roman Statues (4:05)
  4. Old Flame (4:32)
  5. Small Talk (3:42)
  6. Nothing Ever Happens (2:43)
  7. Northeastern Wind (4:31)
  8. C'mon Sea Legs (4:02)
  9. Pocket (2:29)
  10. Blinding Light (3:42)
Met hulp van vrienden kom je al een heel eind moeten de heren en dame van Immaculate Machine gedacht hebben.
Wat te denken van Franz Ferdinand frontman Alex Kapranos op het poppy en swingende Jarhead. Als je daar niet vrolijk van kunt worden!
Maar ook Kathryn Calder van The New Pornographers en strijkers-arrangementen van Owen Pallett (Arcade Fire en Final Fantasy) dragen hun steentje bij op dit aanstekelijke indie pop-rock album.
Laat de zon maar schijnen, laat de lentewind je haren doen wapperen en geniet van alle frisse lente-geuren met als soundtrack dit album van Immaculate Machine. Een bandje om in de gaten te houden!

Prima plaat is dit moet ik zeggen. Vergelijkingen met The New Pornographers liggen erg voor de hand. Vooral 'Nothing Ever Happens' en 'Small Talk' vind ik onweerstaanbaar.

*3,5

tuktak
geinig vrolijk poprockplaatje idd. 3,5 sterren is ook wel een beetje wat deze plaat is. het is allemaal niet echt geniaal of vernieuwend, maar het is ook zeker niet slecht. gewoon een ablum vol echte leuke zomerse liedjes.