Jørgen Mathisen´s Instant Light - Mayhall's Object (2019)

1 stem

Noorwegen
Jazz
Label: Clean Feed

1. Mayhall's Object (7:34)
  2. Trillion Zeroes (10:26)
  3. Magellanic Cloud (6:08)
  4. MACS0647-JD (6:57)
  5. Quasar (7:30)
  6. Neutron Star (8:28)
avatar van Supernormal
Nooit gehoord van deze artiest, maar dit werk is best interessant. Hij beheerst zijn instrument goed, zowel sopraan als tenor. Moest hij ergens live te zien zijn zou ik meteen gaan kijken, maar op cd zijn er misschien wel betere alternatieven te vinden (om Manuel Hermia maar te noemen). Duidelijk een artiest die een vervolg wil breien aan de erfenis van Coltrane. MACS0647-JD komt bij mij zelfs over als een cover van een Coltrane tune, maar blijkbaar toch zelf gecomponeerd. Straffe kost. Quasar is dan weer te voorspelbaar en lijkt een flauw afkooksel van Trane's 'India'.