Helgi Jonsson - Intelligentle (2019)

IJsland

9. Run Wild (4:04)
  10. Lyfta (3:45)
  11. Eldvatn (4:51)
  12. Afterthought (3:19)
Er moet iets zijn in IJsland waardoor de mannen zo ijl kunnen zingen

Op dit album keert dat geluid terug. In elk geval een goede bodem voor kwaliteitsmuziek. Muziek van een artiest waar ik niet eerder van gehoord heb, terwijl dit niet zijn debuut is.

Zijn partner, Tina Dico schijnt wat meer bekendheid te hebben en Helgi heeft in Nederland ook wel eens in haar voorprogramma gestaan.

Op dit album horen we sfeervolle nummers zoals ze dat op IJsland zo goed kunnen maken. Ik mis net wat te veel betovering om het als meesterwerk te kunnen bestempelen, maar fijn is het zeker.

Luister zeker eens naar deze versie van Hundred Miles met een groot koor: 'The Barsel Sessions' - Song 6 - 'Hundred Miles' with BIG choir - YouTube