Drahla - Useless Coordinates (2019)

Label: Captured Tracks

1. Gilded Cloud (3:33)
  2. Serenity (2:21)
  3. Pyramid Estate (1:52)
  4. Stimulus for Living (3:05)
  5. React / Revolt (4:58)
  6. Primitive Rhythm (1:20)
  7. Serotonin Level (3:32)
  8. Twelve Divisions of the Day (3:14)
  9. Unwound (2:37)
  10. Invisible Sex (2:54)
avatar van E-Clect-Eddy
Volgens hun Bandcamp pagina een Post-Punk act, maar dit klinkt meer als Art Rock, komt ook doordat ze er een saxofoon bij hebben.

De Black Ribbon Alternative Mix van Twelve Divisions of the Day is ook erg fijn

Twelve Divisions of the Day (Black Ribbon Alternate Mix) - YouTube -audio

avatar van E-Clect-Eddy
Op de rest van het album zijn die Post-Punk invloeden veel duidelijker maar door de aanwezigheid van de iets wilde saxofoon neigt het naar New Wave en Art Rock, maar ook recht-toe-recht-aan Rock en vrijages met Math Rock komen voorbij.

Zangeres / guitarist Luciel Brown houdt de zang netjes binnen de lijntjes, dicht tegen spreekzang met een fijn zuivere stem.

Twelve Divisions of the Day is voorlopig favoriet.

avatar van Don Cappuccino

avatar van koosknook
Don Cappuccino schreef:
Ik denk dat deze band wel eens naar Sonic Youth heeft geluisterd.

.. zeker en ook naar Wire

avatar van DjFrankie
Don Cappuccino schreef:
Ik denk dat deze band wel eens naar Sonic Youth heeft geluisterd.

Jazeker was ook mijn eerste gedachte. Alleen een bravere zangeres en die saxofoon natuurlijk. De songstructuren echter liggen onvervalst in het verlengde van Sonic Youth. Lekker debuut.

avatar van koosknook
de Ep's die hier aan vooraf gingen zijn zoniet nog beter!