Dead Man Ray - Over (2019)

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. Blisters (8:03)
  2. Half Inch Ice (3:50)
  3. Monochrome (4:00)
  4. Middle Aged Men (5:08)
  5. Out (3:33)
  6. Millionaire (3:52)
  7. The Waving Song (3:34)
  8. Clear History (3:08)
  9. Sunny Side Down (4:45)
  10. Home (3:53)

avatar van dix
dix
De laatste?

avatar van CWTAB
Dus de 4 nummers vanop de EEN Ep duiken hier terug op...

avatar van Poles Apart
Hoes in vertrouwde DMR-stijl in ieder geval.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Het handelsmerk van toen Daan Stuyven nog grafisch ontwerper was, zeg maar .

avatar van mattman
Doemme wat een sterk album. Heel eerlijk? Had niet verwacht dat dit zo sterk zou zijn. Mooi sfeertje ook.

avatar van dix
dix
Dead Man Ray live (...) staat me nog scherp voor de geest. Komt er weer een tourtje?

avatar van Flurk
dix schreef:

Er staan toch al wat optredens ingepland. Zelf was ik aanwezig op de try-out in de uitverkochte 4AD in Diksmuide. Ze speelden eerst 4 oude nummers (uit elke oude plaat 1 nummer) en daarna deze nieuwe plaat integraal.

Het voelde nog wat onwennig aan voor de groep, maar de mannen hadden er zichtbaar veel plezier in, en het leek me direct duidelijk dat er weer iets moois uit deze reunie zal voortbloeien. Deze nieuwe is een groeiplaat, maar zijn dit vaak niet de allermooiste albums ?

In 2015 had ik al eens een gesprekje met Daan, en hij vertelde me toen al dat hij een reunie van Dead man Ray in 2016 of 2017 zag zitten, maar het was moeilijk om de agenda's van de leden op elkaar af te stemmen. Uiteindelijk heeft het wat langer geduurd, maar ik ben ontzettend blij dat het er toch van gekomen is.

avatar van mattman
Weinig comments voor dit mooie album.