Darkthrone - Old Star (2019)

Noorwegen
Label: Peaceville

1. I Muffle Your Inner Choir (6:25)
  2. The Hardship of the Scots (7:35)
  3. Old Star (4:27)
  4. Alp Man (5:27)
  5. Duke of Gloat (6:49)
  6. The Key Is Inside the Wall (7:22)
avatar van namsaap
Ik kende van Darkthrone tot voor kort alleen Soulside Journey. Het album daarna trok ik niet en zo liet ik al die jaren Darkthrone links liggen.

Via Spotify kwam Old Star voorbij en uit nieuwsgierigheid heb ik dit album toch eens opgezet, om het vervolgens niet meer af te zetten. Wat is dit lekker zeg! Het is Celtic Frost all over the place, alleen de oeh's en uh's van Tom Warrior ontbreken nog. Vernieuwend is het geen seconde maar dat kan bij mij de pret niet drukken.

Score: 80/100

avatar van AOVV
Als je deze weet te appreciëren, moet je The Underground Resistance uit 2013 van dit gezelschap eens proberen, namsaap. Een van hun betere platen van na de eeuwwisseling.

Deze nieuwe zou dat overigens wel 'ns kunnen overtreffen, die komt binnen als een malle. Erg heftig, erg goed vooral ook!