Broken Social Scene - Let's Try the After Vol. 2 (2019)

Canada
Label: Arts & Crafts

1. Memory Lover (1:18)
  2. Can't Find My Heart (5:09)
  3. Big Couches (2:53)
  4. Let's Try the After (3:35)
  5. Wrong Line (4:26)
avatar van E-Clect-Eddy
De eerste single van de tweede EP heeft een lekkere 'drive' en Arcade Fire-vibe: Can't Find My Heart

Van deze lust ik er wel meer.

avatar van E-Clect-Eddy
Net als op de vorige EP is het eerste nummer niets meer dan een prelude voor wat volgt, en Can't Find My Heart is wat mij betreft het lekkerste nummer van de 4 albums &EP's die ik ken van deze act.

Alleen jammer van die wat lange stilte op het einde. Wel begrijpelijk want het volgende nummer Big Couches heeft een meer ingetogen sfeer. Dat artistiek gespeel met de auto-tune daarin had niet gehoeven. Lijkt onderdeel van een zoektocht naar een ander geluid waarbij er ruimt is voor experimenteren met ritmes / sfeer en studio-speelgoed. Dan is de iets ingetogen afsluiter Wrong Line nog het meest geslaagde resultaat daarvan, al kan het op geen enkele manier tippen aan Can't Find My Heart