Fifth Angel - Time Will Tell (1989)

Rock / Metal

9. We Rule (3:33)
  10. So Long (4:49)
  11. Feel the Heat (4:06)
avatar van steve harris
Het is een mooi album in zijn genre,zoals er zoveel werden gemaakt eind jaren 80, wanneer je liefhebber bent van mooie melodieuze metal, is dit een aanrader.

avatar van Sir Spamalot
Bericht voor de aandachtige luisteraar, nummer 6 Lights Out is oorspronkelijk van UFO. Prima album verder, doet ietsiepietsie onder voor het debuutalbum maar een waardige document van die tijden.

jakkepoes
Ondergewaardeerde band. Draaide dit soort muziek destijds veel in een tot studio achtig omgebouwde garage met wat metalheads.

avatar van gigage
Een soort Dokken, niet? Misschien iets steviger.

avatar van Rinus
Heb eindelijk de vinyl versie gevonden. Is in 2018 heruitgegeven.

avatar van Kronos
Is die zo moeilijk te vinden dan?

Ik heb de Nederlandse persing uit 1989.

avatar van Rinus
Ik heb nu de re-master uit 2018 op vinyl en die klinkt fantastisch.
KronosDe originele persing uit 89 heb ik toen nooit gekocht en ik ben ook nooit een exemplaar tegengekomen in de 2 de hands bakken. Deze re-master komt met een poster van beide kanten van de hoes en inlegvel met de lyrics en info over het album en de band.

Over het album ..... Net zo genietbaar als het debuut. Goede songs, maar vooral beter nog geproduceerd. Het album klinkt alsof het gisteren is opgenomen. Alle lagen van de instrumentatie zijn klaar helder te onderscheiden. Wat weer opvalt, wat voor goede zanger de band toentertijd had. En het drumwerk is ook super.

Hele goede plaat met enkele top nummers zoals Cathdral, Midnight Love en We Rule.