Loudness - Live in Tokyo (2019)

Alternatieve titel: Loudness World Tour 2018

1 stem

Japan
Label: earMUSIC

1. The Lines Are Down (4:52)
  2. Crazy Nights (5:01)
  3. Like Hell (3:57)
  4. Heavy Chains (4:53)
  5. Get Away (4:06)
  6. We Could Be Together (5:16)
  7. Loudness (6:51)
  8. In the Mirror (4:54)
  9. Crazy Doctor (4:29)
  10. In the Mirror (4:54)
  11. The Law of Devil's Land (5:41)
  12. Black Wall (7:40)
  13. Sleepless Night (5:23)
  14. Speed (5:53)
  15. Crazy Doctor (4:36)
  16. Milky Way (4:37)
  17. Ares' Lament (7:45)
  18. Dream Fantasy (4:55)
  19. Esper (3:51)
Sir Spamalot (crew)
Opnames van september 2018 maar met een verdomd old school setlist, bij een aantal nummers klopt het hartje altijd een beetje meer: In the Mirror, The Law of Devil's Land, Speed (!!!) en natuurlijk mijn all-time favorite Dream Fantasy.

Verdere info:
earMUSIC - news, artists & new releases | THE PIONEERS OF JAPANESE HEAVY METAL LOUDNESS RELEASE BRAND NEW LIVE ALBUM "LIVE IN TOKYO”. - ear-music.net. Pakketje 2 cd + dvd.

De eerste beelden / klanken:
LOUDNESS "Soul On Fire" (Live in Tokyo) - New album "Live in Tokyo" out in May - YouTube

avatar van B.Robertson
Zo te zien op Loudness na, alleen nummers van Thunder in the East, The Law of Devil's Land en Disillusion. Twee keer In the Mirror en Crazy Doctor, is dat correct? Hoe dan ook, uitgebracht op earMUSIC hoop ik dit album op gangbare manier te verkrijgen, want dit wordt natuurlijk verplichte aanschaf aangezien ze van mij afgelopen zomer de hele Thunder in the East wel hadden mogen spelen, toen ik bij een optreden was.

Sir Spamalot (crew)
De link op iTunes verklaart mijns inziens de dubbele aanwezigheid van In the Mirror en Crazy Doctor, opnames tijdens "Metal Weekend" met de eerste negen nummers op 22/09/2018 en de volgende tien nummers op 23/09/2018.

Sir Spamalot (crew)
Voor mij is het nooit een straf om naar liveopnames van het Japanse Loudness te luisteren want laat het livealbum Live-Loud-Alive uit 1983 één van mijn favoriete livealbums zijn en Dream Fantasy nog altijd een heerlijk nummer om te beluisteren. Drie van de originele vier leden spelen hierop mee, in 2008 overleed de altijd nors kijkende meesterdrummer Munetaka Higuchi.

Voor mij is het tweede deel natuurlijk het interessantst met een selectie van hun bekendste nummers en je hoort nog altijd die ingrediënten die Live-Loud-Alive zo uniek maakten: het samenspel van vier technische zeer onderlegde muzikanten met de spetterende gitaarsolo's van Akira Takasaki. Sinds 2009 heeft Masayuki Suzuki de drumstokken in handen en het is een goede levendige drummer.

Het album heeft jammer genoeg niet die unieke sfeer van Live-Loud-Alive maar laat een nog altijd springlevende groep horen. Zoals steeds blijft mijn voorkeur uitgaan naar het volledige optreden, hierop hoor je een selectie uit twee shows.