Bernard Jolink - Post Normaal (2019)

Blues / Roots
Label: Universal

1. Hummel Is 'T Darp (3:13)
  2. Buurman Jan (3:24)
  3. I-J Mot Deur (3:39)
  4. Wi-j Loat de Beer Weer Los (2:42)
  5. Olde Keerl (3:46)
  6. Ferme Taal (3:16)
  7. Ik Zeg Niks (2:44)
  8. Ik Goa Mien Eigen Gang (3:39)
  9. Waardeloze Smeerlap (3:47)
  10. Bad Luck Swamp (4:09)
  11. Kammeroad (4:37)
  12. Bemoei Ow Met Ow Eiges (3:36)
avatar van Marco van Lochem
Op 19 december 2015 kwam er een einde aan het tijdperk Normaal. De band onder leiding van de “godfather van het høken”, Bennie Jolink, was sinds de doorbrak in 1977 met dé Normaal hit “OEREND HARD”, een succesvolle popgroep geweest. De gezondheid van frontman, componist, zanger en gitarist Jolink was de oorzaak van het einde van Normaal. De astma had hem klein gekregen! Talloze albums, singles en optredens hadden de tol geëist en noopte hem er toe om de band op te heffen. Muziek maken zit echter in elke vezel van zijn lijf en met De Pensionado’s bracht hij eind 2016 een album uit, en trad met ze op bij de cd-presentatie. De rust en ongetwijfeld goede medicatie zorgden ervoor dat Jolink zich weer fitter begon te voelen en najaar 2018 werd een reünie optreden aangekondigd op de plek waar het in 1975 allemaal begon, Lochem. Eind maart kwam het boek inclusief cd uit, met als titel “BERNARD JOLINK POST NORMAAL”. Twaalf nieuwe songs met teksten die typisch Jolink zijn, relatieverend, verhalend, humoristisch en soms ook confronterend. De muziekstijl bevindt zich in verschillende stijlen. Dixieland, country, rock ’n roll, blues, alles komt voorbij en het past ook allemaal erg goed bij elkaar. Dat maakt dit album tot een must-have voor de Normaal/Jolink fans, zeker ook door de medewerking van Alan “De Gaspiepe” Gascoigne. Het boek is een persoonlijke kijk van Jolink op de afgelopen paar jaar (vanaf het afscheidsconcert in december 2015), uitleg van de nieuwe liedjes en daarbij zorgen werkelijk schitterende tekeningen van hem zelf voor een schitterend document. “Opa” Jolink is terug van nooit weggeweest!!