Palehound - Black Friday (2019)

Label: Polyvinyl

10. Stick N Poke (2:25)
  11. The City (2:28)
  12. In Town (4:25)
avatar van E-Clect-Eddy
Killer was al eerder verschenen als single en daar is vandaag Aaron bijgekomen. Klinken prima.

Palehound maakt fijne Indie Rock die minder op de synth leunt en meer beïnvloed is door Folk Rock. Haar vorige album A Place I'll Always Go (2017) stond net buiten mijn definitieve album top 10 van dat jaar.

Killer [OFFICIAL AUDIO] - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Ook het titelnummer is uitgebracht, nog een weekje wachten voor de rest

Palehound - Black Friday [OFFICIAL AUDIO] - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Eerste beluistering valt goed, maar betwijfel of deze dit jaar een kans maakt op mijn album eindlijstje, zoals de voorganger in 2017 dat wel bijna deed.

Met uitzondering van de opener is bijna de eerste helft van dit album op single verschenen: Aaron / Black Friday / Worthy / Killer deze laatste was de eerste single en naar mijn mening meest aansprekende / mooiste. Een prominent Country Rock gitaar-geluid dat doet denken aan de eerste albums van de Eagles.

Muzikaal klinkt dit weer prima, maar de zang klinkt iets minder sprankelend. Nu heeft Ellen Kempner altijd al een wat binnensmonds stem en fluisterend / vertellende manier van zingen, maar wel eentje die me goed bevalt.