John Cougar Mellencamp - Uh-Huh (1983)

Label: Mercury

1. Crumblin' Down (3:35)
  2. Pink Houses (4:45)
  3. Authority Song (3:49)
  4. Warmer Place to Sleep (3:45)
  5. Jackie O (3:03)
  6. Play Guitar (3:22)
  7. Serious Business (3:25)
  8. Lovin' Mother Fo Ya (3:05)
  9. Golden Gates (4:03)
Down_By_Law
Dit was Mellencamp's eerste echt goede plaat, met vele hoogtepunten, zoals 'Crumblin' Down', 'Authority Song', 'Jackie O' (geschreven met singer/songwriter John Prine), 'Play Guitar', de hit 'Pink Houses' en de prachtige afsluiter 'Golden Gates'. Er is helaas ook wel wat filler.

Aanrader: als je deze CD koopt, zoek dan wel de remaster met de bonus track: dat is namelijk een akoestische versie van 'Pink Houses' die door merg en been gaat. Werkelijk fenomenaal.

avatar van Hendrik68
Hij heeft deze CD in 14 dagen geschreven en opgenomen. Vandaar de titel waarschijnlijk. Hiermee begon hij langzaam aan een grootheid te worden. Met the Authority Song als mijn favoriet.

avatar van iggy
Deze vind ik weer iets beter dan American Fool. Net als op American staan er maar een paar echt goede nummers op. Maar het algemene nivo ligt wel een stukje hoger dan bij American Fool. Op Jackie O na dan wat een saai zeik nummer. Mellencamp zingt op dit nummer nou ook niet bepaald geweldig zeg.
Drie nummers die er bovenuit steken wat mij betreft. Crumblin' Down, Pink House en Golden Gates. De rest van de nummers hoef je mij niet wakker voor te maken. Het is aardig tot leuk maar ook niet meer dan dat.
Gelukkig weet Mellencamp op Scarecrow wel ECHT te vlammen. Iets wat hem bij deze plaat maar mondjesmaat lukt.