Meetsysteem - Geen Signaal (2019)

Electronic / Pop
Label: Nous'klaer

1. Geen Signaal (2:29)
  2. Teal (5:54)
  3. Goed Te Doen (3:09)
  4. Daar (4:30)
  5. Kubus (5:21)
  6. Deuren, Wij Zijn Het (3:08)
  7. Geduld (5:28)
  8. In Heaven (6:21)
  9. Dagen van de Hallouminati (1:51)
  10. Bonaduz (3:47)
  11. Maatschappij voor de Toekomst (3:40)
avatar van Kramer
Nieuwe Nederlandstalige pop (met het aangegeven genre Rock heeft dit in mijn oren weinig te maken) heeft altijd mijn interesse. De eerste drie nummers die op Spotify staan stemmen echter niet optimistisch: dromerige zeurelektronica die per kilo van de fabrieksband rolt gecombineerd met onverstaanbare mompelteksten. Maar laat ik niet te vroeg oordelen: in de beats gebeurt hier en daar toch wel iets spannends en wie weet wordt het tekstueel interessant - om dat te ontdekken zal ik tijdens het luisteren de teksten eens op een briefje meelezen. Ben benieuwd naar het volledige album.

Teal is toch een geweldig nummer, maar moet zeggen dat het kwartje bij mij ook pas na een maand draaien definitief viel. De rest moet ik nog vaker horen voor een oordeel. In ieder geval een intrigerende release van misschien wel het interessantste Nederlandse label van de laatste tijd.

avatar van repelstefan
Maar eens geprobeerd omdat om een of andere reden dit hardnekkig op de frontpage blijft staan. Na het luisteren begrijp ik niet waarom

avatar van aerobag
Na de eerste luisterbeurt ben Ik behoorlijk onder de indruk van wat Meetsysteem hier uit de mouw weet te schudden. Een van de meest interessante releases van Nederlandse bodem van de afgelopen jaren, synthesizer heavy maar de tracks zijn zeer slim en catchy in elkaar gezet. Hele album heeft ook een kenmerkende flow en dat waardeer ik zeer. Doet me ook denken aan spinvis. Dit album gaat op repeat komende tijd.

avatar van coldwarkids
Soort van, een nieuwe Spinvis-achtige artiest? Teal is nog wel te doen!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Nou Kramer en repelstefan, Meetsysteem was maar wat blij om jullie kritische reacties te lezen: klik.

Erg leuk album verder, waarop een vermakelijke en luchtige combinatie van neo-psychedelica en downtempo wordt voorgeschoteld, met flarden van allerlei andere invloeden en vaak heel associatieve teksten. De newwave-esque eerste single Teal is de absolute toptrack, en verder kan ik ook Goed te Doen en Kubus goed hebben. De rest van het venijn bevindt zich in de staart van de plaat: de laatste vier nummers blijf ik maar luisteren.

avatar van Arrie

avatar van Rudi S
Arrie schreef:

Prachtig ja .

avatar van repelstefan
panjoe schreef:

Ow haha, volgens mij gaat het met name om de reactie vanKramer maar thanks voor de heads up! Uit mijn reactie haal je niet zoveel lijkt me. Zeker niet met de toevoeging dat het genre in zijn algemeenheid mij niet trekt is die mini-angel er ook direct uit .

Maar wie weet wel loop ik zomaar op Lowlands binnen en komt de liefde alsnog.

avatar van Booyo
Arrie schreef: