United Progressive Fraternity - Planetary Overload - Part 1: Loss (2019)

Australiƫ
Label: Giant Electric Pea

1. Loss Anthem (3:25)
  2. What Happens Now (4:04)
  3. Cruel Times (8:05)
  4. What Are We Doing to Ourselves (3:19)
  5. Stop Time (6:56)
  6. One More (2:37)
  7. Mercenaries (6:48)
  8. What If (1:44)
  9. Forgive Me, My Son (7:46)
  10. Dying to Be Reborn (5:19)
  11. Seeds for Life (19:33)
  12. Loss to Lost (5:15)
  13. Fall in Love with the World (Re-worked) * (6:11)
  14. This Time (Re-worked) * (5:08)
  15. Loss to Lost (Re-worked) * (4:17)
  16. Seeds for Life (Re-worked) * (8:27)
  17. Rebirth (Re-worked) * (2:11)
  18. One More (Re-worked) * (1:46)
  19. Cruel Times (Re-worked) * (3:59)
  20. Forgiveness (Re-worked) * (1:39)
  21. The Great Reward (Re-worked) * (5:35)
totale tijdsduur: 1:14:51 (1:54:04)
Mssr Renard
Dit lijkt een vervolg op het hoogdravende Fall in Love with the World, en dan is dit weer een part 1, dus er volgt nog meer.

UFP staat voor progressieve popmuziek. Heel lang uitgesponnen poprocktracks met veel elementen uit bijvoorbeeld symfo, neoprog, folk, metal en jazzrock.

Ik kom er maar moeilijk doorheen. Het milieu-thema is ook mijn thema, maar het is hier bijna religieus dogmatisch.

Muzikaal is het veel te rommelig en structuur-loos. Men wil teveel en het lukt maar niet om tot goed uitgewerkte ideeën te komen.

De liedjes irriteren eerder dan dat het luisterplezier oplevert, en dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik ben er erg teleurgesteld in, want ik had na het fijne debuut hier meer van verwacht.