Sunhouse - Crazy on the Weekend (1998)

Label: Independiente

1. Crazy on the Weekend (2:05)
  2. Hurricane (4:28)
  3. Chasing the Dream (5:10)
  4. Spinning Round the Sun (3:38)
  5. Good Day to Die (4:29)
  6. Lips (3:33)
  7. Loud Crowd (4:39)
  8. Monkey Dead (3:42)
  9. Hard Sun (4:37)
  10. Swing Low (4:03)
  11. Animal (7:27)
  12. Second Coming (4:06)
avatar van Seamus
Onbekend is de groep/album zeker maar dit is zeker één van de pareltjes in mijn collectie.

Laat je zeker niet misleiden door de hoes, opgewekt is dit album zeker niet. Integendeel. Triest en emotioneel. En zo puur gebracht.

De band heeft maar 1 album uitgebracht maar de zanger is momenteel in de band Clayhill.

Hoe diep kan je gaan als in het nummer "Hard Sun".
Met backing vocals van Sinead O'Conner

5/5

avatar van Helicon
PRACHTIG PRACHTIG album. Mooie weemoed en melancholie. Mooi stem heeft de zanger.

Good day to die vind ik persoonlijk het mooiste nummer

avatar van Mctijn
Ook zojuist ontdekt. Heerlijk albumpje hoor!
Het stuk vanaf Good Day to Die t/m Swing Low is ongekend goed.

Nu nog proberen om ergens een cd te vinden voor een normale prijs....

avatar van Manfield
Toen Evangelist - Evangelist (2015) uit kwam, ben ik me wat meer gaan verdiepen in de muziek van Gavin Clark. Zo ben ik ook bij dit album uitgekomen.

Dit is een steengoed album, waar hier maar weinig aandacht naar uit gaat. Wat dat betreft verdient dit album zeker meer luisteraars.

Het album is grotendeels akoestisch, met af en toe een solo op elektrisch gitaar. Verdere muzikale omlijsting bestaat uit oa harmonica en strings. Zeer melancholische muziek en prachtig gezongen.

avatar van Manfield
Volle mep!