AURORA - A Different Kind of Human (Step 2) (2019)

Noorwegen
Pop / Electronic
Label: Glassnote

1. The River (3:37)
  2. Animal (3:35)
  3. Dance on the Moon (3:36)
  4. Daydreamer (3:39)
  5. Hunger (2:46)
  6. Soulless Creatures (5:02)
  7. In Bottles (3:58)
  8. A Different Kind of Human (4:01)
  9. Apple Tree (3:08)
  10. The Seed (4:26)
  11. Mothership (2:16)
avatar van musicfriek
Haar nieuwe single The Seed belooft al veel goeds en heeft een sterke boodschap. Kende deze zangeres nog niet, dus maar gauw haar vorige 2 albums beluisteren.

avatar van MusicFreak
The Seed is wat mij betreft haar beste nummer tot nu toe. Geweldige track!
Maakt me nieuwsgierig naar het hele album

avatar van musicfriek
En toen was daar The River, die ik zelfs nog mooier vind dan The Seed. Dit album gaat wat beloven zeg.

Zo klinkt een engel dus.

avatar van stoepkrijt
22 jaar, pas één album op zak en dan al met zo'n ambitieus concept-tweeluik komen, respect! De singles van deze Step II verklappen meteen dat deze plaat wat meer op elektronica leunt. Animal is gewoon ronduit dansbaar.
De zijweg die ze hier inslaat is die van de duistere electropop en op het eerste gehoor klinkt alles iets minder gelaagd dan Step I. Alleen maar mooi dat ze twee verschillende albums maakt en knap dat ze tóch als een geheel blijven aanvoelen.

O, wat is die AURORA een interessante artieste!

avatar van musicfriek
Ze is echt een heerlijk mens, doet waar ze zin in heeft en trekt zich niks van anderen aan.

Ik begreep al dat ze wat meer de elektronische weg is ingeslagen, deel 1 moet ik nog steeds eens beluisteren, denk dat ik die vanavond maar eens ga opzetten. En haar stem... zo vreselijk mooi. Het titelnummer is momenteel favoriet hier, je waant jezelf even helemaal in AURORA-wereld en zoals ze hier met haar stem speelt, kippenvel.

Ach, vind eigenlijk elk nummer goed op dit album, heb denk ik een nieuwe favoriete zangeres.

En idd: