Cave In - Final Transmission (2019)

Label: Hydra Head

1. Final Transmission (2:02)
  2. All Illusion (3:35)
  3. Shake My Blood (4:16)
  4. Night Crawler (3:12)
  5. Lunar Day (2:22)
  6. Winter Window (4:40)
  7. Lanterna (3:54)
  8. Strange Reflection (4:06)
  9. Led to the Wolves (3:12)
avatar van CWTAB
Dapper dat de groep toch besloten heeft om de laatste opnames met Caleb uit te brengen (helft van de opbrengst gaat naar z'n gezin).

1ste nummer & het laatste nummer bevatten stukjes van Caleb z'n laatste vocale prestaties.

Enigszins een frustrerende plaat omdat je soms hoort wat het zou kunnen geweest zijn (Lanterna, Led To The Wolves) wegens geen opnames die meer compleet waren.. aan de andere kant een interessante inzicht op het laatste opname proces met nummers die afgewerkt genoeg klinken (Shake My Blood, Strange Reflection).

Hopelijk slaat de titel enkel op het feit van de laatste opnames met Caleb en niet de laatste als groep zelf...

Bij momenten meer een bootleguitgave (goeie kwaliteit daar niet van) dan een regulier album (Sketches For My Sweetheart The Drunk van Jeff Buckley duikt bij mij op als ik een vergelijking moet maken).