Yeasayer - Erotic Reruns (2019)

Electronic / Rock
Label: Yeasayer

1. People I Loved (2:45)
  2. Ecstatic Baby (2:54)
  3. Crack a Smile (3:51)
  4. Blue Skies Dandelions (3:04)
  5. Let Me Listen in on You (3:52)
  6. I'll Kiss You Tonight (3:02)
  7. 24 Hour Hateful Live! (2:51)
  8. Ohm Death (2:54)
  9. Fluttering in the Floodlights (3:52)
avatar van Mathough
De laatste twee worpen van Yeasayer vond ik saai en nogal onsamenhangend. Odd Blood en All Hour Cymbals zijn daarentegen prima albums die een paar steengoede nummers bevatten. Als er nieuw materiaal van deze band uitkomt neem ik daarom toch nog altijd even de moeite om het te checken.

Van dit album zijn reeds twee singles uitgebracht: Fluttering In The Floodlights en Let Me Listen In On You. Die eerste is rete catchy, dikke prima dus! Op Let Me Listen In On You laat Yeasayer duidelijk een nieuw geluid horen. Dit nummer klinkt namelijk een stuk zwaarmoediger dan ik van de band gewend ben én weet mij zeker te overtuigen! Ben benieuwd naar de rest van het album!

Wat een kort album,zeg!

avatar van Venceremos
Wat een lekker album, zeg!

avatar van Supersid
Genietbaar album dat vlot wegluistert.

avatar van Snowblood
Lang niet zo goed en spannend als Fragrant World , en net wat minder dan de voorganger, die daar ook niet aan kon tippen.

De eerste 3 tracks doen me weinig, de 3 daarop zijn duidelijk beter. Ohm Death vind ik het enige echt goede nummer dat ik al gelijk goed vond. De afsluiter is dan weer matig.

avatar van Cor
Cor
Toch wel weer lekker energiek en stuiterend, dit korte plaatje (en zwanenzang?) van Yeasayer. 'All Hour Cymbals' vond ik spectaculair goed. Dat niveau hebben ze imho nooit meer benaderd. Maar verveeld zijn ze nooit gaan klinken. Prima weer.

avatar van coldwarkids
Snowblood schreef:

Dan heb je All Hour Cymbals nog niet gehoord...

avatar van coldwarkids
Er staan helaas niet zoveel nummers op die kunnen tippen aan hun fantastische single Fluttering In The Floodlights! Man wat een track!