Lizzo - Cuz I Love You (2019)

R&B / Hip-Hop

5. Jerome (3:51)
  6. Cry Baby (2:55)
  7. Tempo (2:55)

met Missy Elliott

8. Exactly How I Feel (2:23)

met Gucci Mane

9. Better in Color (2:13)
  10. Heaven Help Me (3:22)
  11. Lingerie (3:21)
  12. Boys * (2:52)
  13. Truth Hurts * (2:53)
  14. Water Me * (3:05)
avatar van overmars89
Zou live een heel groot ding moeten zijn. Vind het op de plaat toch een beetje tegenvallen. Beetje een slappe mix van Alabama Shakes & Cupcakke.

avatar van joko150
Juice is een leuk funk nummertje, de rest daar in tegen: meh..

avatar van dix
dix
overmars89 schreef:
Zou live een heel groot ding moeten zijn.
No further questions

avatar van joko150
“PEOPLE WHO ‘REVIEW’ ALBUMS AND DON'T MAKE MUSIC THEMSELVES SHOULD BE UNEMPLOYED,” she wrote on Twitter on Sunday.

avatar van dix
dix
Nog een grote muil ook dus

In 2014 werkte Lizzo met Prince op zijn Plectrumelectrum album op het nummer BoyTrouble en toch was dat niet genoeg om bekend te raken met haar werk.

Cuz I Love You is feestelijke pop/funk/hip-hop. Niet echt het soort muziek waar ik dagelijks naar luister, maar zo af kan ik hier in een prima bui door geraken.

avatar van musicfriek
Ik luister normaal gesproken ook niet naar dit genre, maar je kunt er niet omheen

Gisteren is de video van Tempo online gekomen met haar idool Missy Elliott (ja, ze leeft nog) en in 1 dag heeft die video al bijna 3 miljoen views gehaald. Kan wel stellen dat ze wereldwijd door aan het breken is. En ze verdiend het ook, ze timmert al wat jaren aan de weg. Heeft Prince achteraf gezien toch gelijk gehad

Kort na de release hebben ze 3 bonustracks toegevoegd en alle 3 waren ze al op single verschenen en Boys is wel verdomde lekker moet ik zeggen. Moest bij die track enorm aan Prince denken. En dan zo'n videoclip erbij, ik was helemaal om. Truth Hurts is overal een hit, maar in Nederland lukt het niet echt. Haar optreden op de BET-awards is nu al legendarisch: BET Awards.

En dat ze kan zingen bewijst ze wel met de openingstrack Cuz I Love You, ik krijg er kippenvel van. En wederom een prachtige clip.

Tel erbij op dat ze dwarsfluit speelt en daarmee tegelijk kan twerken, dan mag je wel stellen dat ze een uniek artieste is.

Gotta luv Lizzo!

avatar van E-Clect-Eddy
Ken Lizzo al van haar bijdrage aan de EP Foiled Again (2016) van de Indie Rock / Noise Pop act Speedy Ortiz.

'Urban' acts luister ik niet vaak maar was toch benieuwd naar de hype. Zingen kan ze inderdaad als de beste, opent vele registers met die stem en dan ook nog behoorlijk zuiver. Een stem die je zou verwachten van iemand die in een Gospelkoor heeft gezongen, maar met een fijn rauw randje.

Voorlopig slechts enkele nummers geluisterd maar omdat het ook muzikaal dik in orde is, ook maar het hele album in de wacht gezet.