Flying Lotus - Flamagra (2019)

Electronic
Label: Warp

1. Heroes (2:44)
  2. Post Requisite (2:08)
  3. Heroes in a Half Shell (1:17)
  4. More (4:17)

met Anderson .Paak

5. Capillaries (1:54)
  6. Burning Down the House (3:03)

met George Clinton

7. Spontaneous (2:08)

met Little Dragon

8. Takashi (5:51)
  9. Pilgrim Side Eye (1:30)
  10. All Spies (1:45)
  11. Yellow Belly (3:11)

met Tierra Whack

12. Black Balloons Reprise (2:41)

met Denzel Curry

13. Fire Is Coming (3:16)

met David Lynch

14. Inside Your Home (1:26)
  15. Actually Virtual (1:58)

met Shabazz Palaces

16. Andromeda (1:28)
  17. Remind U (2:41)
  18. Say Something (1:15)
  19. Debbie Is Depressed (2:19)
  20. Find Your Own Way Home (1:40)
  21. The Climb (3:15)

met Thundercat

22. Pygmy (1:24)
  23. 9 Carrots (3:01)

met Toro y Moi

24. Ff4 (1:11)
  25. Land of Honey (3:27)

met Solange

26. Thank U Malcolm (1:32)
  27. Hot Oct. (4:35)
avatar van FlyLo
FlyLo (moderator)
Nieuw album aangekondigd met een nieuwe single en dan blijkt het een soort interlude te zijn

avatar van Arrie
Die gastartiesten though. Niet verkeerd!

avatar van GrafGantz
Moet erg denken aan de hoes van Michael Jackson's "Dangerous", zou het een soort van eerbetoon zijn? Moet je wel erg mee oppassen vandaag de dag, dus waarschijnlijk is het toeval.

avatar van waxs
Long awaited, maar wel een goede collectie van 27 tracks. Sterke line-up aan gastartiesten, de track "Post Requisite" kennen we ook al een tijdje, als die vibe aanhoudt op de rest van het album ben ik snel tevreden!

avatar van jurado
Until the Quiet Comes en vooral You're Dead waren platen die ik al weer heel snel vergeten ben. Van de nieuwe singles sta ik niet direct van enthousiasme in mijn broek te poepen.

Het trackje met Thundercat heeft een vertrouwd geluid maar heb ik in deze vorm al veel vaker gehoord.

De rek is er wellicht wat uit bij FlyLo.

avatar van FlyLo
FlyLo (moderator)
Ik vrees er ook een beetje voor

avatar van mattman
Ik heb You're Dead dan weer volledig kapot gedraaid. Ben helemaal gek van dat album. Als deze in het verlengde ligt, zou me dat heel gelukkig maken.

Maar afgaande op de eerste geluiden is deze wat toegankelijker. Wat op zich ook wel eens iets anders is voord deze man. Benieuwd hoor. Zie dat hij gelekt is, trouwens, maar wacht ng even braaf af.

avatar van mattman
Humo is alvast laaiend enthousiast. Ben benieuwd!

avatar van Silky & Smooth
Klinkt fijn, maar te ingetogen om alvast laaiend enthousiast over te zijn. Wat meer luisterbeurten nodig.

avatar van Stefan1979
GrafGantz schreef:

ook het eerste waar ik aan dacht, kan geen toeval zijn.

avatar van Ernie
Morgen achter dit schijfje gaan.
Heb 1983, Los Angeles en Until the Quiet Comes met veel plezier gedraaid. Schitterende albums.
Cosmograma moet ik nog een herkansing geven, die vond ik wat te druk en aan You're Dead ben ik nog niet toegekomen

avatar van mkrake
Wat minder uitgesproken dan de vorige platen. Lijkt hierdoor soms wat saai (lees: wat gewoon voor Flying Lotus) maar vind het toch weer een erg fijne plaat.

avatar van Don Cappuccino
Het manische van You're Dead! is hier volledig verdwenen, maar het is ook lang niet zo chill als Until the Quiet Comes. Flamagra is een behoorlijk lange plaat geworden die best wel op gang moet komen. Na twee luisterbeurt heb ik het gevoel dat er tot Yellow Belly weinig samenhang is tussen de tracks. Ook voelt het als herhalingsoefening van eerder materiaal, maar dan lang niet zo spannend. Op Black Balloons Reprise (met een ijzersterk rappende Denzel Curry) wordt er een knop omgezet en breekt het album echt open. Vanaf daar komt de prachtige surrealistische Flying Lotus-stijl naar boven en is het genieten geblazen. Funky en ontzettend dromerig. Hot Oct. is ook een machtig mooie finale, heel mooi hoe het album met een ambient-soundscape afsluit. Ik ben benieuwd of ik nog meer overtuigd ga raken van het eerste deel na meerdere luisterbeurten.

avatar van mkrake
Klein meesterwerkje hoor. Wat een heerlijke trip is dit album geworden zeg. Misschien niks nieuws onder de zon maar de flow is heerlijk. Na Los Angeles is dit toch wel mijn favoriet.

avatar van Gele Stift
Liefhebbers van eerder werk zullen best content zijn met deze plaat. Dat ben ik ook. De kenmerkende Flylostijl komt hier ook weer duidelijk naar voren. Enige grote minpunt van deze plaat is dat ie minstens 20 minuten te lang is.