Memoriam - Requiem for Mankind (2019)

Label: Nuclear Blast

1. Shell Shock (5:48)
  2. Undefeated (4:11)
  3. Never the Victim (5:05)
  4. Austerity Kills (4:01)
  5. In the Midst of Desolation (4:34)
  6. Refuse to Be Led (5:24)
  7. The Veteran (4:51)
  8. Requiem for Mankind (5:08)
  9. Fixed Bayonets (5:12)
  10. Interment (3:47)
avatar van Edwynn
De derde alweer van Memoriam. Eigenlijk gewoon een reserve-Bolt Thrower. Alleen al de aanwezigheid van Karl Willets en Andy Whale, de bekende oorlogsthematiek en de zware midtempo deathmetal laten niets aan de illusies over dat het iets anders kan zijn. Dit keer klinkt Memoriam wel een stuk geïnspireerder dan eerst. Willets laat weer iets van zijn vertrouwde imposante zelf horen en klinkt minder als een hese prairiewolf. Daardoor druipt de krijgsproza in moddervette klodders de speakers uit.

Het levert zonder meer een ouderwetse heroïsche deathmetalplaat op. Vele malen urgenter dan het fletse Those Once Loyal en de twee alleraardigste Memoriamplaten die hieraan vooraf gingen. Aanradertje.