Tankard - Zombie Attack (1986)

West-Duitsland
Label: Noise

1. Zombie Attack (3:51)
  2. Acid Death (4:16)
  3. Mercenary (3:26)
  4. Maniac Forces (5:08)
  5. Alcohol (2:09)
  6. (Empty) Tankard (4:45)
  7. Trash 'till Death (2:32)
  8. Chains (3:38)
  9. Poison (3:59)
  10. Screamin' Victims (3:02)
avatar van Kef
Kef
Deze heb ik op lp. Super gave jaren 80 Trash!!

avatar van vin13
Bier is wel hun devies geloof ik, drinken Zombies ook bier? Ga ze bekijken op Elsrock2009.

avatar van Stapler
Die voorkant .

avatar van exodus
Inderdaad mooie/geestige hoes. Er staan een flink aantal goede heerlijke authentieke Duitse Thrash nummers op deze plaat, zoals: Acid Death, Mercenary, Maniac Forces, Poison en het mooie Screamin' Victims, die me nog steeds doen Thrashen met een bak bier onder tafel....voordat ik daar ook onder lig. Volgens mij is dit dan ook mijn favoriete Tankard lp. Heerlijk, terug in de tijd! Proost!

avatar van Edwynn
Heerlijke Duitse bierthrash voor tijdens de barbeque. De zomer komt er aan. En dan gaan dit soort plaatjes er bij mij in als zoete koek.
Vooral Empty Tankard met zijn briljante rampestamp thema blijft fantastisch.

avatar van Guinness1980
Zeer goed debuut van deze heren uit Frankfurt.

Het album begint al meteen met een van m'n favoriete Tankard nummers.
Ik vind alleen Poison iets tegenvallen.

Eind van het jaar komt er een nieuw album aan en worden de oudere albums opnieuw uitgebracht.

Morgen ga ik ze live zien!!

avatar van exodus
Als pubers stagediveden we eerder v/d keukentafel af op deze plaat. Tankard had net z'n debuut uitgebracht en wij proefden als beginnende pubers ons eerste bier. Zo'n Rouvoet was er nog niet toen in die jaren om dat te verbieden om te drinken voor je 16e; na de melkborst kregen we alcohol....én Tankard natuurlijk!

avatar van exodus
Die hoes is echt geweldig! Hahahaha...lachen man!

avatar van B.Robertson
Het intro is ook erg grappig. Geen rammelende Thrash maar strak gespeelde metal met meteen al een vette produktie van Harris Johns. Het songmateriaal is van constant goed niveau met toch wel (Empty) Tankard als één van de hoogtepunten, en tevens hun lijflied. Metal die doorspekt is van drinkgenot. Tankard zorgt voor een komische noot en weet dat met prima spel te combineren.

avatar van Lau1986
Dit is een zeer vermakelijk plaat van de Duitsers. De plaat heeft een heerlijk tempo en behoorlijk catchy nummers. (Empty) Tankard is inderdaad het hoogtepunt van de plaat, maar de andere nummers zijn ook zeker niet mis. Heerlijk om de frisheid op een debuut als deze te horen.

avatar van Wolfmother
De komische insteek en de iets minder smerige productie zorgt ervoor dat Tankard nipt van Kreator wint in het eerste jaar dat de Teutonic 4 allemaal een langspeler uitbrengen.

avatar van ZAP!
Pas bij ‘Chains’ valt het kwartje: dit lijkt verdomme best op de vroege Death Angel! Maar dan niet zo goed, bijna vanzelfsprekend.