Timo Tolkki's Avalon - Return to Eden (2019)

Finland

3. Return to Eden (4:46)

met Mariangela Demurtas, Zachary Stevens en Todd Michael Hall

4. Hear My Call (5:14)

met Anneke van Giersbergen

5. Now and Forever (4:10)

met Todd Michael Hall

6. Miles Away (4:53)

met Zachary Stevens

7. Limits (4:51)

met Eduard Hovinga

8. We Are the Ones (5:02)

met Anneke van Giersbergen

met Zachary Stevens

12. Guiding Star (4:19)

met Mariangela Demurtas

avatar van gigage
Je vraagt je af of dat Timo in dezelfde Helsinki studio heeft gezeten als Chaos Magic na de intro met piano. Maar al snel blijkt dat de power metal veel meer op de Italiaanse shredmill is gebaseerd. De ene solo wordt afgewisseld met de andere onder het genot van heroïsche samenzang. Als de toetsen dan vervolgens een heel orkest moet voorstellen en de blastbeats een drummer overbodig maakt begint het al behoorlijk te jeuken. Ik wacht Anneke nog even af en dan vind ik dat wel weer lang genoeg in Eden heb gebivakeerd