Varg - Wolfszeit II (2019)

1 stem

8. Blutdienst (4:03)
  9. Das Alte Feuer (6:26)
  10. Weltenbrand (2:38)
avatar van gigage
Ik luister maar verdammt wenig Duitstalige muzik. Veel verder als een zondagochtendje Fernsehgarten tijdens een wk ben ik niet gekomen. Maar hier hebben we het niet over den jungs in lederhosen oder maedel in te korte geruite rokjes die het publiek opzwepen met een trekzak en wat gejodel terwijl de barbecue al op volle toeren het vlees dichtschroeit en al zoetjes aan het bier tevoorschijn komt.

Het Duitse Varg tapt uit een iets ander vaatje. Pagan,thrash, folk en death in een moderne productie waar de vlammen vanaf spatten. Het vlees verkoold zowaar. De drinkende medemens wordt ook hier niet vergeten en zoals Alestorm dat kan wordt er hier ook geproost (Skal). Maar de jolijt is van korte duur als Donareiche met zijn blackened death de heilige eik kapt. U raadt het al ik ben zeer enthousiast over deze nieuwe plaat. Maar wat blijkt, dit is een complete remake van hun debuut. Nou, dat had ik er niet uitgehaald. Ich bin doch nicht blöd?

avatar van Minneapolis
Die metal dudes zijn wel van schattige hoezen.