The Gotobeds - Debt Begins at 30 (2019)

Punk / Rock
Label: Sub Pop

1. Calquer the Hound (4:22)
  2. Twin Cities (3:16)
  3. Slang Words (3:04)
  4. 2:15 (2:15)
  5. Poor People Are Revolting (3:52)
  6. Debt Begins at 30 (3:55)
  7. On Loan (3:13)
  8. Dross (4:27)
  9. Parallel (2:42)
  10. Bleached Midnight (6:46)
  11. Debt Begins at 30 [Alternative Version] (4:07)
Goeie gitaar rock met referenties aan Sonic Youth (de gitaren), The Fall (de vocale uithalen en ook wel de gitaren), Pixies (2:15 en het feit dat ze hun titelnummer hernemen in het Spaans op een typische Pixies wijze), Wire (zie ook de naam van de band): niet de slechtste referenties en het wordt nog beter: ze brouwen er hun eigen sound uit.
Het beste nummer is Bleached Midnight.

Gaat lekker alle kanten op! De sound heeft inderdaad heel veel verschillende referenties. Ik ben benieuwd wat frolunda hier van vindt?
Bij Slang words komen The Nomads effe buurten.

avatar van frolunda
koosknook schreef:
Bij Slang words komen The Nomads effe buurten.

De eerste twee nummers klinken veelbelovend,morgen eens uitgebreid naar luisteren want nu is het tijd voor ijshockey.The Gotobeds zijn nog wel totaal onbekend voor mij.

avatar van Premonition
Ik vermoedde een muzikale Wire-link, gezien de naam, maar hoor Amerikaanse recht toe recht aan noiserock zonder de inventiviteit van Wire. Next.

avatar van frolunda
Best OK dit al heb ik nog wel wat moeite om in de muziek van de Gotobeds iets van een eigen geluid te ontdekken,iets waar ook de wat onopvallende zang in mijn geval verantwoordelijk is.
Debt Begins at 30 is ondanks dat best wel een sterke plaat waar je de invloeden van bands als Sonic youth,The Jesus lizard,the Fall,At the drive in en zelfs Weezer/Nada surf (het titelnummer) je om de oren vliegen.
Ach mede daardoor bevat de plaat van deze,zeker niet typische Sub pop band wel meer dan genoeg afwisseling en zit er voldoende rek in.
Na een stuk vier draaibeurten bevallen Slang Words,Poor People Are Revolting en Bleached Midnight me nog het best,al liggen de nummers qua kwaliteit niet al te ver uit elkaar.
Interessant album derhalve,dat me waarschijnlijk niet al te snel gaat vervelen en live lijkt me dit helemaal leuk.