Jonny L - Sawtooth (1997)

Electronic / Dance
Label: XL

1. Treading (5:35)
  2. Piper (5:57)
  3. S4 (5:22)
  4. Wish You Had Something (6:24)
  5. Detroit (5:26)
  6. Two of Us (6:25)
  7. Tychonic Cycle (6:48)
  8. Moving Thru Air (5:55)
  9. I Let U (5:06)
  10. Obiedience (6:41)
dnb classic ...
een van de betere artiesten lp's

avatar van RogerV
Een ijzersterk debuutalbum van de man die raveclassic Hurt u so maakte.

Boegbeeld is natuurlijk de single Piper die ook als classic mag worden aangeduid. Veel andere track zijn in dezelfde sfeer. Duister en futuristisch. En ook een beetje Spooky. Een effect dat hij met hele minimale effecten weet te bereiken. Alsof je een reis maakt door de verre ruimte waar het gevaarlijk is

Maar er zijn ook wat momenten waarop deze sfeer doorbroken wordt. Detroit is een heerlijk tussendoortje dat naar de oude techno refereert. Tychonic cycle en met name I let U zijn wonderlijk mooie melodieuze tracks.

Dit behoort tot de hoogtepunten van de dnb hausse van 1997-1998. Ontzettend goed.

avatar van UK-Choonz
Heb je helemaal gelijk in buurman

Dit is lekkere spacey DnB. Goed voor de dansvloer en ook voor de koptelefoon.

avatar van RogerV
Ik zie dat je je hier al helemaal thuisvoelt.

Zal de cd morgen eens meenemen naar het werk.

avatar van Shelter
ja lekker donkere drum n bass...Piper is inderdaad de meest bekende track. Tychonic Cycle komt nog wel eens langs op verzamelaars. Ik ken niet het gehele album maar de tracks die ik ken (4 stuks) zijn nice!

avatar van UK-Choonz
Dat raad ik je aan die andere 6 ook te leren kennen

avatar van RogerV
Heb hem in Rotterdam gekocht bij de plaatboef voor 3 eurotjes. Heerlijke cd die de dnb liefhebber wel moet hebben.

avatar van T.O.
Tychonic Cycle... erg mooi nummer.

avatar van pureshores
1 van de betere dnb langspelers uit de 90's, vooral de 2e helft van het album spreekt me aan met de meer uitgesponnen tracks en sferische moods.
Verder is S4 mijn favo