Yello - Flag (1988)

Zwitserland
Pop / Electronic
Label: Mercury

1. Tied Up (6:10)
  2. Of Course I'm Lying (5:57)
  3. 3rd of June (4:54)
  4. Blazing Saddles (3:55)
  5. The Race (8:09)
  6. Alhambra (3:39)
  7. Otto Di Catania (3:22)
  8. Tied Up in Red * (8:36)
  9. Tied Up in Gear (3:58)
  10. The Race [Break Light Mix] * (6:49)
  11. Wall Street Bongo * (3:05)
  12. The Race [12" Version] * (13:22)
avatar van FisherKing
Een van de dieptepunten van Yello. Alle nummers allemaal net niet.
2.5*

ElMeroMero
FisherKing schreef:

Een van de dieptepunten van Yello. Alle nummers allemaal net niet.
2.5*

Mee eens, hoewel ik Otto di Catania wel kan waarderen vanwege het Italiaanse sfeertje. De rest van de nummers vind ik nogal drammerig en bombastisch. Ik ga voor een magere voldoende: 3*-

Ironisch is wel dat dit album, voornamelijk door de inbreng van The Race, wel hun bekendste/meest verkochte is.

avatar van ravenstein
Van dit album ken ik enkel The Race en dat vind ik na al die jaren dat ik het ken nog steeds een zeer goed nummer.

avatar van dennisversteeg
Dit is het enige Yello album dat ik heb, vanwege het briljante nummer The Race. Ik vind de rest ook prima te verteren, ondanks het toch wel hoge kitsch-gehalte.

avatar van RogerV
Ken de rest niet maar The Race is wel een nummer met een hoog nostalgisch gehalte. Vaak bij Eurosport te horen.

Maar aan de andere reacties te zien mis ik niet veel.

avatar van Ducoz
Lekkere foute plaat, nummer 2 zou zo een soundtrack van een pornofilm kunnen zijn!

avatar van nikon42
Voor een opname uit de 80 er jaren is ie super geproduceerd, wat een klank/geluid

Mooi Toch...hoe kunnen smaken verschillen..
First day buyer...lang niet gehoord...maar weer vertrouwd....vandaag een nieuwe Single...Heerlijk !!

avatar van Theoden King
nikon42 schreef:

Absoluut. Daarin onderscheidde Yello zich van veel jaren '80 platen.

Verder is Flag een stevige ruk richting commercie voor Yello vergeleken met de voorgangers. Als album an-sich vind ik het goed te knagen, maar in vergelijking met genoemde voorgangers valt het allemaal niet mee.