DJ Seinfeld - Galazy EP (2019)

Zweden

3. Uforia (5:15)
  4. Galazy (5:04)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Een vriend van me was afgelopen zomer naar een all-night setje van DJ Seinfeld in Rome, en stuurde me later wat opnames en nummers die hij had geshazamd. Zonder uitzondering waren dit tracks waarbij aan de voor Seinfeld kenmerkende lofi house op zijn minst een flinke scheut breakbeat of UK garage was toegevoegd. De nieuwe EP van de Zweed, die hij uitbrengt op het zelfopgerichte label Young Ethics, laat er geen twijfel over bestaan dat hij deze stijlen ook in zijn eigen producties laat doorklinken. Op leadsingle Electrian en op de afsluiter is dit het beste te horen, maar ook op Mono Melo, dat door het tempo en de drumkits aandoet als een oude hiphopbeat, en in de diepe bassen van Uforia vertaalt de typische nostalgie van Seinfeld zich in flirts met jaren '90 dance. Op de kwaliteit van de muziek heb ik verder weinig aan te merken, het klinkt gewoon prima, lekker emotionele house.

avatar van Snoeperd
Leuk! Time Spent Away From U is een lo-fi house klassieker (voor zover je daar na 2 jaar over kan spreken), ben benieuwd naar deze.