Sonny Boy Williamson & Brian Auger & The Trinity, Joe Harriott, Alan Skidmore, Jimmy Page - Don't Send Me No Flowers (1968)

Blues
Label: Marmalade

1. Don't Send Me No Flowers
  2. I See a Man Downstairs
  3. She Was Dumb
  4. The Goat
  5. Walking
  6. Little Girl, How Old Are You?
  7. It's a Bloody Life
  8. Getting Out of Town
Sonny Boy Williamson woonde in Londen en Jimmy Page ging één dag met hem oefenen. Daarna kwamen ze samen op 28 januari 1965 voor een studio sessie. Samen met o.a. de hier fantastisch spelende organist Brian Auger, bassist Ricky Brown, drummer Mickey Waller en de voortreffelijk spelende Alan Skidmore op saxofoon. De combinatie van de harmonica van Sonny Boy en het orgel van Brian Auger is overheerlijk op deze plaat. Het geheel werd logischerwijs grotendeels in 1x live opgenomen, maar dat zou je niet zeggen als je het uitstekende resultaat hoort.

Don't Send Me No Flowers staat grotendeels vol met energieke boogie met mooie soul accenten. Het swingt soms de pan uit, zoals op het voortreffelijke Getting Out of Town. Daarnaast prachtige langzame blues, zoals de titelsong Don't Send Me No Flowers, die ook voor het bijpassende opvallende artwork heeft gezorgd. Bij de RSD 2019 LP zit er een groter poster van bij. Een echte aanrader voor bluesliefhebbers!