Birdflesh - Extreme Graveyard Tornado (2019)

1 stem

Zweden
Label: Everlasting Spew

1. Towards Insanity (2:01)
  2. Are We Great Again? (0:06)
  3. Crazy Train Decapitation (1:53)
  4. Grind Band (0:50)
  5. Home of the Grave (0:56)
  6. Milkshake Is Nice (1:18)
  7. Another Pig (0:58)
  8. Guacamolestation of the Tacorpse (0:49)
  9. Crazyful Face (0:38)
  10. Thank You for the Hostility (0:49)
  11. Crazy Nights (0:29)
  12. Botox Buttocks (0:55)
  13. House Guest (1:54)
  14. Accused of Suicide (1:42)
  15. Back Hole Jaw (1:40)
  16. Amish Girl (1:01)
  17. The Rise of Stupidity (1:45)
  18. Pub Night (0:09)
  19. Pyromaniacs (2:10)
  20. Bite the Mullet (1:05)
  21. Almost Aggression (1:31)
  22. Garlic Man (0:53)
  23. Mouth for Gore (1:09)
  24. Land of Forgotten Riffs (0:18)
avatar van B.Robertson
Het eerste album van Birdflesh sinds 11 jaar. De laatste jaren zaten er nog drie splits voor, maar het is even rustig geweest in hun discografie. Band stond gisteren op een snikhete middag op Stonehenge een prima optreden af te leveren en na afloop heb ik dit nieuwe album op CD gekocht (later nog een Grind Fever-shirt). Beetje lastig kiezen, daar er meerdere oude albums op CD en plaat werden aangeboden voor relatief weinig. Keuze viel dus op het Birdflesh dat ik nu gezien heb; een zingende drummer die er altijd in zit, een bassist sinds 2007 en gitarist sinds 2011. Men heeft dus wat bezettingswisselingen ondergaan, al heb ik hier de indruk dat alles wel de moeite waard is. Extreme Graveyard Tornado is een prima, solide grindcore vertolking, met zelfs korte gitaarsolo's, die het vast tot een van mijn betere aanwinsten in dat genre gaat brengen. Beetje sombere hoes misschien voor hun doen.