The Hearse - The Hearse (2016)

Uitgebracht in eigen beheer

6. Dead City (3:19)
  7. Soul Solution (1:52)
  8. The Rapture (4:20)
  9. Ceremony (2:44)
  10. Shadow of Love (3:41)
  11. Mein Leiden (3:40)
  12. Faith Healer (4:12)
  13. Nevermore (5:05)
Wat een bandnaam!

Nog nooit van deze band gehoord tot vandaag na een tip van Alicia. Tja, ga dit niet luisteren als je al die revival bands zat bent want het ligt er hier wel erg dik op. Van originaliteit is natuurlijk geen sprake en dat geeft helemaal niks want ik vind dit best wel goed eigenlijk. Op het eerste gehoor lijkt het nog het meest op Bauhaus. Al met al een geslaagde mix tussen gothic rock en postpunk met alles erop en eraan, compleet met vette bas en uitwaaierende gitaren aangestuurd door desolate zangpartijen. We zijn wederom terug in de donkere schuilhut van de jaren 80. Prima debuut en nu een vervolg graag.

avatar van Alicia
Ha, kan er geen genoeg van krijgen en dat allemaal in mijn donkere schuilhut anno 2019. Let wel, alleen als het goed klinkt en dat doet 't! Mooi album van deze verder nog onbekende band.

Jean-Maurice
Zeker! Zoals ik al zei een prima debuut.

Jean-Maurice
Je kan het album nog steeds gratis downloaden via hun Bandcamp. Wel zo aardig van de band met de aanstekelijke en afstotende naam. De geluidskwaliteit is 'niet je dat' maar een gegeven paard mogen wij niet in de bek kijken.

The Hearse | The Hearse - thehearse.bandcamp.com

avatar van Premonition
Genoemd naar de B-horror film?
Gelukkig valt het muzikaal allemaal mee met het gothicgehalte, nadruk ligt op de gitaar qua melodielijnen en het rockgehalte is vrij hoog. Ik hoor er niet veel Bauhaus in eerlijk gezegd. Wel de eerste van de Zusters der Genade en Red Lorry/Balaam and the Angel, Southern Death Cult.
Grijpt muzikaal dus terug op de positive punk beweging van 82/83. Best aardig.

avatar van starsailor
Muzikaal hoor ik ook weinig Bauhaus, maar vocaal komt de zanger soms akelig in de buurt van Peter Murphy.
Voor een 'gratis' album is dit zeker niet verkeerd.

starsailor schreef:
vocaal komt de zanger soms akelig in de buurt van Peter Murphy.
Voor een 'gratis' album is dit zeker niet verkeerd.

Dat bedoel ik.

avatar van Alicia