Wormwood - Nattarvet (2019)

1 stem

Zweden
Label: Black Lodge

1. Av Lie O Börda (7:26)
  2. I Bottenlös ävja (5:39)
  3. Arctic Light (8:21)
  4. The Achromatic Road (6:32)
  5. Sunnas Hädanfärd (7:49)
  6. Tvehunger (6:11)
  7. The Isolationist (11:50)
avatar van namsaap
Op het tweede album van Wormwood kiest de band voor een wat eenduidiger geluid dan op Ghostlands - Wounds from a Bleeding Earth. De pagan-, vinking- en folkmetalinvloeden voeren op Nattarvet de boventoon waardoor dit album ten opzichte van het debuut wat consistenter klinkt. Ook productioneel klinkt dit album nog beter dan het debuut. Dat de band op Nattarvet een wat eenduidiger koers vaart wil niet zeggen dat dit nieuwe album minder afwisselend is dan het debuut. De nummers zitten alleen net wat beter in elkaar en als geheel boeit het nog meer dan Ghostlands.

Wormwood maakt een mooie ontwikkeling door en zit hopelijk nog lang niet aan het plafond.

Score: 86/100