Tomb Mold - Planetary Clairvoyance (2019)

Canada
Label: 20 Buck Spin

1. Beg for Life (6:51)
  2. Planetary Clairvoyance (4:45)
  3. Phosphorene Ultimate (3:00)
  4. Infinite Resurrection (5:13)
  5. Accelerative Phenomenae (6:28)
  6. Cerulean Salvation (5:54)
  7. Heat Death (6:17)
avatar van the crook
Het titelnummer is inmiddels vrijgegeven op Spotify. Op social media wordt deze band (met name door Amerikaanse metalheads) aangekondigd als "the next best thing", ik heb daar mijn bedenkingen bij eerlijk gezegd. Origineel is het natuurlijk allerminst, bands als Immolation, Suffocation, Incantation etc. laten natuurlijk al meer dan twintig jaar zo'n beetje hetzelfde geluid horen. Daarnaast hoop ik dat het gehele album beter klinkt dan het nu vrijgegeven titelnummer, want daarvan is de productie ronduit beroerd te noemen....

avatar van HammerHead
Ik heb 'm vorige week op vinyl aangeschaft en dat klinkt toch wel geweldig hoor, prachtig artwork ook. Ik blijf echter nog steeds moeite houden met de vreselijk monotone grunts bij deze band, maar op gebied van songwriting en uitvoering is dit alweer een behoorlijke stap voorwaarts ten opzichte van de voorganger. De fantastische riffs, het snaarstrakke drumwerk en de hoekige spitsvondigheden vliegen je werkelijk om de oren, hier en daar gecontrasteerd door sfeervolle intermezzo's. Deze band is de huidige staat van de hierboven genoemde "ation"-bands dan ook echt ver voorbij wat mij betreft.

Dit zou wel eens (heel) hoog in mijn jaarlijstje terecht kunnen komen, maar voorlopig gaat er toch een half puntje vanaf vanwege de grunts, al begin ik ook daar langzamerhand beter in te komen.