Lucette - Deluxe Hotel Room (2019)

Canada
Label: Rock Creek

1. Deluxe Hotel Room (2:44)
  2. Out of the Rain (4:18)
  3. Full Moon Town (2:49)
  4. Angel (2:26)
  5. Fly to Heaven (4:13)
  6. California (2:03)
  7. Crazy Bird (2:39)
  8. Talk to Myself (4:05)
  9. Lover Don't Give Up on Me (3:04)
avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release volgende week vrijdag, via een stream van NPR first listen

Dark Pop aldus haar Facebook profile, terwijl Folk en Country ook tot haar repertoire behoren. Volgens dezelfde bron is deze Canadese singer-songwriter beïnvloed door : Nicks, Emmylou Harris, Beck, Sturgill Simpson.

De eerste beluistering is een fijne kennismaking.

Singles: Angel, Talk to Myself en de opener / het titelnummer Deluxe Hotel Room

avatar van wvv89
Sturgill Simpson heeft zelfs dit album geproduceerd. Opvallend, want afgaand op de vrijgegeven nummers valt dit niet echt onder het country genre. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar Sturgill Simpson's nieuwe album die toch één dezer dagen moet worden aangekondigd.

avatar van E-Clect-Eddy
Opvallend dat deze Canadese zangeres een enigszins Zuidelijk Amerikaans accent heeft.

De 'lopende' kick samen met de licht fuzzende bass maken van Full Moon Town een lekker nummer. Een van de muzikaal meest gevarieerde nummers op dit album.

De scheurende sax samen met een orgeltje bepalen samen het de opstuwende ritmes het geluid van Angel, logische keus als single.