Biosphere - The Senja Recordings (2019)

Noorwegen

16. Geatkejávri (2:47)
  17. (8:40)
avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Weer een fijne sfeer, onheilspellend, gelaagd en spannend. Mooie field recordings en veel variatie, een album waar ik nog lang veel in ga ontdekken, denk ik.

avatar van ohmusica
Idd -SprayIt- prachtige field recordings, (gemaakt tijdens zijn aanwezigheid op het eiland Senja). Biosphere gaat hier m.i. tot het uiterste wat nog muziek genoemd zou kunnen worden. Het is durven loslaten en overgave aan het aardse en het elementaire. Het is een expressie om ergens te zijn, ver weg van wat beschaving of cultuur heet, een weergave van louter existentie.

avatar van frolunda
Sfeervol,erg intrigerend en in een bepaalde luistertoestand gewoon weer erg goed.Je moet er wel voor in de stemming zijn maar zo rond deze tijd is dat voor mij geen probleem.

avatar van ohmusica
frolunda schreef:

Biosphere doet hier (zo komt het op mij) over niet zozeer aan stemmingmakerij of nadrukkelijke sfeerbepaling. Het is de luisteraar die dat zelf mag bepalen.

avatar van Barney Rubble
Best wel kleine en beklemmende muziek. Het zijn dreigende natuurbeelden onderbroken door spaarzame elektronica. Niet het beste album van Biosphere, maar wel intrigerend.