Brad Mehldau - Finding Gabriel (2019)

geen stemmen

Jazz
Label: Nonesuch

1. The Garden (7:18)
  2. Born to Trouble (4:01)
  3. Striving After Wind (4:38)
  4. O Ephraim (5:21)
  5. St. Mark Is Howling in the City of Night (6:20)
  6. The Prophet Is a Fool (6:47)
  7. Make It All Go Away (4:32)
  8. Deep Water (5:13)
  9. Proverb of Ashes (4:17)
  10. Finding Gabriel (7:06)
avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release volgende week vrijdag, via een stream van NPR first listen

Ook Jazz is een genre waar ik zelden naar luister, dat wil zeggen 'standaard' Jazz, wanneer het in de mix wordt gegooid met andere genres dan spreekt het me meer aan, en ook als de piano een prominente rol heeft. Dat is gelukkig ook het geval op dit album van een voor mij onbekende act, maar zag op Discogs dat Brad Mehldau aan enorme veel heeft meegewerkt.

Dit klinkt als een experimenteel doch heel toegankelijk album, piano, synths, violen, subtiele fonetische zang, zonder teksten dus eigenlijk een instrumentaal album. Voor mijn Pop-Rock-oor zijn de nummers wel wat aan de lange kant maar ze zitten goed in elkaar en de 5 nummers die ik hoorde boeien wel.