Phil Collins - Remixed Sides (2019)

1 stem

Label: Rhino

1. In the Air Tonight [Ben Liebrand Extended Version] (7:32)
  2. In the Air Tonight ['88 Remix] (5:06)
  3. Easy Lover [Extended Dance Remix] (6:21)
  4. Take Me Home [Extended Remix] (8:06)
  5. Sussudio [Extended Remix] (6:35)
  6. Who Said I Would [Extended Remix] (5:51)
  7. Only You Know and I Know [Extended Remix] (6:56)
  8. Don't Lose My Number [Extended Remix] (6:36)
  9. One More Night [Extended Remix] (6:20)
  10. The Roof Is Leaking [Nicka's Stella Polaris Interpretation] (5:27)
  11. Medley Mega Mix: Sussudio / Don't Lose My Number / You Can't Hurry Love (7:34)
  12. Something Happened on the Way to Heaven [One World Remix] (5:37)
  13. Hang in Long Enough [Pettibone 12" Mix] (7:59)
  14. Hang in Long Enough [Pettibone Dub Mix] (6:09)
  15. Hang in Long Enough [Pop Club Mix] (7:10)
  16. Hang in Long Enough [Dub 1] (5:05)
  17. Wear My Hat [Hat Dance Mix] (9:09)
  18. Wear My Hat [Wear My Dub] (6:40)
avatar van meneer
Ah ! Dat is lekker snel !

avatar van gaucho
Ja, dat in elk geval - volgens mij is net bekend dat deze gaat uitkomen.

Verder is deze dubbelaar een typisch geval van een 'gemengde gevoelens'-release. Ik ben er altijd een groot voorstander van als een jaren tachtig-act (want zou beschouw ik Phil Collins in dit geval maar even) de moeite neemt om zijn of haar 12 inch releases uit die periode op een handzaam CD'tje samen te brengen. Daar zouden meer artiesten aan voorbeeld aan mogen nemen (ik kijk jullie aan, Prince en Madonna...).

Anderzijds voegt dit voor mijn gevoel niet zo heel veel toe aan de eerder verschenen compilatie 12"ers (1987), die al zes tracks uit de No jacket required-periode bundelde. Die staan hier zo te zien ook alle zes op, en verder heeft Phil zich op het gebied van 12 inch releases niet buitengewoon verdienstelijk gemaakt.

Gezien de hoes en de titel is deze release vooral opgehangen aan zijn later verschenen album Both sides of the story. Maar gek genoeg staat er daarvan volgens mij geen enkel nummer op. Terecht, want juist van dat album zijn de gewone gewone albumtracks van zichzelf al lang genoeg. Nou ja, ze hebben in elk geval de al 7 minuten durende titeltrack overgeslagen (daar was ook geen afzonderlijke lange versie van, vermoed ik).

Leuk dat alle vier mixen van de CD-single van wear my hat eraan zijn toegevoegd, al riekt dat een beetje naar overdaad. En verder is die Ben Liebrand 12 inch mix van In the air tonight een aardig hebbedingetje, zeker voor buitenlandse fans, die daar moeilijk aan kunnen komen.

Ik vermoed dat die remix van The roof is leaking het enige echte nieuwe nummer is (EDIT: net ff geluisterd - aardig gedaan, maar verre van essentieel). Voor het overige zijn het de oorspronkelijke remixen uit de jaren tachtig en negentig. Meer heeft Phil op het gebied van remixen niet te bieden, volgens mij, dus deze compilatie lijkt me verder aardig compleet. Maar mijn hart gaat er eerlijk gezegd niet sneller van kloppen.

Oh, wacht - het is een digital-only release. Nou ja, dan hoef ik me er verder helemaal niet druk om te maken. Ik vrees dat dat een trend gaat worden... Lijkt me juist voor nummers uit de jaren tachtig en negentig niet zo'n handige aanpak.