Keb' Mo' - Oklahoma (2019)

Blues
Label: Concord

1. I Remember You (4:55)
  2. Oklahoma (4:51)
  3. Put a Woman in Charge (4:06)

met Rosanne Cash

4. This Is My Home (4:53)
  5. Don't Throw It Away (2:58)
  6. The Way I (3:22)
  7. Ridin' on a Train (3:00)
  8. I Should've (3:55)
  9. Cold Outside (4:59)
  10. Beautiful Music (3:35)

met Robbie Brooks Moore

avatar van Supersid
Héél erg wisselend album. De feeststemming overheerst sowieso, en soms is dat erg lekker maar vaker stoort dat erg. De duetten liggen me helemaal niet, verder hier en daar een zomers pareltje.

Prachtige nummer als: “The way I” en het uptempo “Riding on the train”, de échte blue bevattende “Cold Inside” en het wegslepende “Beautiful Music” , maken je dag goed. Leuk album. Echt een aanrader!!

Muziekverslaafd
Prima album. Zijn eerdere werk vind ik wel wat beter, maar ik kan hier ook best van genieten. De algehele sfeer op dit album is gewoon goed.

avatar van Mssr Renard
Erg aangename plaat, met fijne samenwerkingen met ondermeer Taj Mahal en Robert Randolph. Ik was bang dat de song met Rosanne Cash helemaal niks zou zijn, omdat ik soort aversie heb tegen alles wat met Cash te maken heeft, maar Put a Woman in Charge is best een lekkere song, ook al is de bijdrage van Rosanne niet zo bijster boeiend. De song zelf is gewoon lekker sterk, een feministische song, en dat mag best.

De rest van de plaat balanceert erg op de rand van deltablues, countryblues en pop. Maar het is gewoon moderne bluesmuziek, dus waarom zou het dan per sé een herhaling moeten zijn van wat we allang kennen. Een fijne luisterplaat, met goede zang van Keb' Mo'en (korte) krachtige bluespopsongs.

Kan me overigens wel voorstellen dat dit niet iedereen ligt.