U.K. Subs - Subversions II (2019)

1 stem

Punk
Label: Cleopatra

1. Diversion (2:51)
  2. White Light, White Heat (3:09)
  3. Immigrant Song (2:15)
  4. One More Time (3:06)
  5. Season of the Witch (3:54)
  6. Search and Destroy (3:13)
  7. This Is Rock 'N' Roll (2:18)
  8. My Generation (3:05)
  9. You Wreck Me (3:11)
  10. Rockin' in the Free World (3:34)
  11. We Will Rock You (2:23)
  12. The Last Time (3:12)
avatar van AOVV
De coverplaat Subversions werd best aardig ontvangen, dus dachten Harper en co. er maar meteen een tweede tegenaan te gooien, de logica respecterend Subversions II getiteld. Wat me opvalt, is dat hier meer écht bekende songs opstaan, zoals Immigrant Song van Led Zeppelin, My Generation van The Who, Rockin' in the Free World van Neil Young (al valt die cover niet echt mee) en het verrassende We Will Rock You van Queen. Verder hebben ze nog wel enkele verrassingen in petto, want ook artiesten als Donovan, Joe Jackson en Tom Petty worden gecoverd.

Een laatste voetnoot, maar wel een belangrijke naar mijn mening: ook de Belgische punkrockband The Kids wordt gecoverd, wat toch wel een eer is, en eens te meer aantoont dat die band heel wat betekent in het wereldje. En dan is het ook nog 'ns een goeie cover!

3 sterren