Elvenking - Reader of the Runes: Divination (2019)

Italiƫ
Folk / Metal
Label: AFM

1. Perthro (1:23)
  2. Heathen Divine (4:57)
  3. Divination (3:10)
  4. Silverseal (3:39)
  5. The Misfortune of Virtue (5:18)
  6. Eternal Eleanor (4:06)
  7. Diamonds in the Night (1:21)
  8. Under the Sign of a Black Star (4:13)
  9. Malefica Doctrine (4:58)
  10. Sic Semper Tyrannis (3:55)
  11. Warden of the Bane (4:42)
  12. Reader of the Runes - Book I (10:43)
avatar van gigage
Omdat de folk metal van Cellar Darling eerder dit jaar bij mij nogal wat goodwill had gekweekt probeer ik de albums die aan het genre gerelateerd zijn ook uit. Dit jaar. Wat hebben we hier. Een blend van folk met Power metal? Nee, helaas zou ik bijna zeggen. Het is Power metal waarbij zo nu en dan wat folk instrumenten worden ingezet bij de meeste songs. De hoge stem van de zanger is vrij bepalend voor het geheel. Ik ben dan ook van mening dat dit soort muziek door een vrouw gezongen dient te worden. Maar ok, daarmee heb ik nog eigenlijk niets gemeld over de composities. En die zitten best prima in elkaar. Het voordeel van het inzetten van folk instrumenten is dat er geen cheesy keyboard die een orkest simuleert meer nodig is. En dat maakt het album zelfs wat pittiger en voor mij goed luisteraar.
Under a sign of a black star (???) Is zo'n dynamische track en de riff met blastbeats die erna komt (malefica doctrine) had ook zo op de laatste Soilwork kunnen staan.