Second Still - Violet Phase (2019)

Electronic / Rock
Label: Fabrika

1. Mouse (3:27)
  2. New Violet (3:04)
  3. Double Negative (3:15)
  4. Spiders & Spies (4:40)
  5. The Future (2:47)
  6. Special No One (2:59)
  7. Eternal Love (3:30)
  8. Idyll (4:50)
avatar van E-Clect-Eddy
Vooralsnog alleen op Bandcamp verschenen.

avatar van Premonition
Teleurstellend album. De gitaren zijn goeddeels overboord gegooid en het zijn voornamelijk synthgedreven songs, waarmee ze zich wat mij betreft niet meer onderscheiden van al die andere coldwave bands.
De enige pareltjes zijn Spiders & Spies en in mindere mate Idyll, jammer ...

avatar van E-Clect-Eddy
De singles Double Negative en The Future klinken inderdaad als Synthwave.

avatar van starsailor
Inderdaad geen gitaren meer en ook ik haak dan meestal af. Vreemd genoeg vind ik de plaat nergens echt slecht worden. Dat hun 'paarse fase' niet mijn favoriete fase zal gaan worden moge duidelijk zijn maar wil er toch een kleine voldoende voor geven omdat ik het album prettig vind om naar te luisteren.
Nog maar eens goed over nadenken of ik ze 14 juni in de Baroeg (R'dam) ga bekijken....

avatar van Jean-Maurice
Ik vind dit album ook wat tegenvallen. Heb het een keer beluisterd op hun Bandcamp. Jammer inderdaad van de gitaren.

avatar van Alicia
Ik haak niet af omdat er geen gitaren meer zouden zijn. Want ik hou ook van synthwave en aanverwante geluiden. Maar een ding staat als een paal boven water: het is allemaal niet zo heel spannend meer. De liedjes zijn verder ook niet echt sterk.