Sarathy Korwar - More Arriving (2019)

Jazz

5. Mango (3:38)

met Zia Ahmed

6. City of Words (12:02)

met TRAP POJU en Mirande

7. Good Ol' Vilayati (4:27)

met Mirande

8. Pravasis (2:16)

met Deepak Unnikishnan

avatar van andnino
Bijzondere plaat van deze voor mij onbekende naam. Volgens mij klopt de landaanduiding niet, ik begreep dat de muzikanten afkomstig zijn uit India en zich hebben gevestigd in het VK.
Het album is veelzijdig, maar ieder nummer bevat toch vooral invloeden van jazz en funk. Op sommige momenten word je als luisteraar overladen met instrumenten en vocalen, op andere momenten is de muziek juist heel kabbelend en rustig.
Voor een "Westers" kader zou ik het geen makkelijke plaat noemen, maar er gebeurt heel veel bijzonders. Na een viertal luisterbeurten ben ik er nog steeds niet helemaal uit. Toch blijf ik hem luisteren. Ben benieuwd naar de mening van anderen...

avatar van Koenr
Korwar is Amerikaans, deel opgegroeid in India en gevestigd in Engeland. Er spelen wel gastmuzikanten uit India mee op de plaat inderdaad.

Hier een hele goede review van deze plaat overigens: The Quietus | Reviews | Sarathy Korwar

avatar van Brunniepoo
Het heeft even geduurd voordat ik deze plaat op waarde kon schatten. Het is weer een hele andere stijl dan op de voorganger en de plaat voelt ook niet erg coherent, maar eigenlijk vind ik de variatie inmiddels wel een pluspunt. De Spoken Word-passages vind ik sowieso erg tof, zeker Mango.

Zag Korwar deze stukken ook live uitvoeren. Was erg tof, al dacht een flink deel van het publiek daar toch anders over want het werd steeds leger in de zaal. Had ook niet het idee dat Korwar het erg naar zijn zin had. Of hij vond dat een kwade blik beter bij de muziek paste, dat kan natuurlijk ook...

avatar van Mssr Renard
Kan ik deze ook via Bandcamp afspelen?