Russian Circles - Blood Year (2019)

Label: Sargent House

5. Ghost on High (2:34)
  6. Sinaia (7:30)
  7. Quartered (6:39)
avatar van tumkie
Oei, nog geen stemmen op dit album? Lekker donker album, duistere sfeer, heerlijk.

Weer een prachtig album. Erg donker maar als je goed luistert hoor je tussen alle muren van geluid altijd wel een melodieus sprankje hoop. Zoals we van Russian Circles gewend zijn worden de nummers met veel zorg opgebouwd. Is wel muziek waar je even voor moet gaan zitten en een paar luisterbeurten moet gunnen. Tot slot het album is fantastisch geproduceerd.

avatar van Rinus
Overdonderend album weer. Grote gelaagdheid in de nummers, mooie opbouw en stuwend. Het album start rustig, om daarna in alle hevigheid los te barsten. Er wordt best wel af en toe gas teruggenomen, en het blijft door de bank behoorlijk melodieus. Goede productie die alles laat uitkomen (vooral op een goede koptelefoon). Dan hoor je alle lagen mooi.

avatar van andnino
Tjsa, het is wel weer goed. Maar ik moet toch zeggen dat ik deze band toch niet zo interessant meer vind. Ieder album sinds Geneva klinkt min of meer hetzelfde. Instrumentale muziek, zeker in rock/metal, blijft een lastig genre om interessant te houden.

avatar van FreekHeining
Goed album weer van deze helden. Misschien dat het nog moet groeien, maar denk dat ik dit toch de minste vind. Het is misschien iets te eentonig en 'eenvoudig'. De meer melodieuze/afwisselende Russian Circles heeft toch meer mijn voorkeur.