The Buddy Rich Big Band - Burning for Buddy (1994)

Alternatieve titel: A Tribute to the Music of Buddy Rich

Jazz
Label: Atlantic

1. Dancing Men (6:37)

met Simon Phillips

2. Mercy, Mercy, Mercy (5:09)

met Dave Weckl

7. No Jive (5:46)

met Manu Katché en Mino Cinélu

8. Milestones (5:05)

met Billy Cobham

9. The Drum Also Waltzes (Part One) (1:04)

met Max Roach

10. Machine (3:46)

met Rod Morgenstein

11. Straight No Chaser (3:34)

met Kenny Aronoff

12. Slo-Funk (5:33)

met Omar Hakim

13. Shawnee (3:06)

met Ed Shaughnessy

14. Drumorello (3:18)

met Joe Morello

15. The Drum Also Waltzes (Part Two) (0:48)

met Max Roach

16. Lingo (4:31)

met Bill Bruford

17. Ya Gotta Try (3:17)

met Marvin "Smitty" Smith

18. Pick Up the Pieces (5:38)

met Steve Ferrone

avatar van Sir Spamalot
Eind mei / begin juni had ik het boek Ghost Rider: Travels on the Healing Road (2002) van Neil Peart uitgelezen, waarin hij zijn moeizame terugkeer naar de wereld van mensen beschrijft na in één jaar tijd zowel zijn enige dochter als zijn echtgenote te hebben verloren.

In dat boek kwamen ook beide Burning for Buddy albums ter sprake, waarvan Neil Peart de producer is. Nadien kwam ook de dvd The Making of Burning for Buddy uit. Meer info is o.a. hier te vinden:
Burning for Buddy: A Tribute to the Music of Buddy Rich - Wikipedia - en.wikipedia.org
Burning For Buddy - A Tribute To The Music Of Buddy Rich | Discogs.

Ook op de opvolger The Buddy Rich Big Band - Burning for Buddy Volume II (1997) is een keur van bekende drummers te horen in deze Big Band Jazz muziek, het klinkt levendig en heerlijk. Zo hoor ik mijn muziek het liefst.