Archive - 25 (2019)

1. Again (16:18)
  2. Londinium (5:19)
  3. Bullets (5:53)
  4. System (4:01)
  5. Kings of Speed * (4:22)
  6. Nothing Else (4:38)
  7. Kid Corner (3:41)
  8. Erase (5:06)
  9. Noise (6:44)
  10. Shiver * (7:50)
  11. Controlling Crowds * (10:07)
  12. Remains of Nothing (7:36)

met Band of Skulls

13. Distorted Angels (3:25)
  14. Bright Lights (3:39)
  15. The Empty Bottle (6:00)
  16. Falling (4:21)
  17. End of Our Days (4:52)
  18. Finding It So Hard * (13:46)
  19. Fuck U (5:13)
  20. The False Foundation * (4:29)
  21. Take My Head (4:40)
  22. Lights (18:29)
  23. Waste * (9:59)
  24. Splinters (5:04)
  25. Collapse / Collide * (9:27)
  26. Black and Blue * (3:44)
  27. Bridge Scene * (5:34)
  28. Numb (5:53)
  29. Feel It (3:19)
  30. Wiped Out (6:17)
  31. Driving in Nails * (6:47)
  32. You Make Me Feel (4:05)
  33. Bastardized Ink * (3:36)
  34. Pills (4:04)
  35. Violently * (6:32)
  36. Hatchet (4:17)
  37. So Few Words * (6:12)
  38. Lines * (6:07)
  39. Lightning Love (4:13)

met Steve Mason

40. The Hell Scared Out of Me * (4:05)
  41. Hyper Real * (4:17)
  42. Heart Beats * (14:45)
totale tijdsduur: 2:27:07 (4:28:46)
avatar van clayhill
Wat een schitterend overzicht. Gesigneerd boxje ontvangen. Tickets voor Utrecht (september) binnen (vierde keer). Nu nog wachten op de live-registratie van Parijs.

avatar van dynamo d
Inderdaad schitterend overzicht: aanrader is natuurlijk de 4 cd uitvoering!

Hoedijk
Hartstikke leuk voor vinylliefhebbers zo'n 6lp box, maar voor een "best of" heb ik toch echt geen €200 over.

dynamo d schreef:
Inderdaad schitterend overzicht: aanrader is natuurlijk de 4 cd uitvoering!

Die 4 en een half uur uitvoering heeft absoluut toegevoegde waarde!!!
Je zou anders het meeslepende 'heart beats' moeten missen. Wat is dát toch weer een meeslepend meesterwerkje van een klein kwartier. Holly doet het weer geweldig. Spannender dan 007.

Ik heb inmiddels al zo ontzettend veel zin in hun optreden op 21-9 in het Tempodrom. Volgens Youtube duurt anno 2019 een concert een dikke 3 uur. Van mij mag Axiom dan als voorprogramma. Ik kan nog steeds niet doorgronden wat hun gedachte hiervan werkelijk is......

avatar van hogweed
Ik ken Archive van enkele losse nummers, en heb vorig jaar bij Concerto 'Lights' uit de 2ehands bakken gevist en - uiteraard na betaling - meegenomen. Erg goed album, en dus reden genoeg om mij verder in deze band te verdiepen. En nu luister ik sinds zaterdag naar '25' (4cd-versie). Eerste indruk: zeer de moeite waard! En wat 'Heart Beats' betreft, ben ik het 100% met Jan uit Berlijn eens. Een mooiere afsluiter van deze verzamelaar kan de muziekliefhebber zich niet wensen!

Wat een heerlijk album. De nieuwe nummers trekken vooral mijn aandacht en bewijzen dat het collectief nog springlevend is na 25 jaar. Ik probeer muziekliefhebbers in mijn omgeving enthousiast te maken voor Archive en dit album maakt dat een stuk makkelijker. Wat mij betreft is het nummer Heart Beats de grote verrassing en ik ben benieuwd of ze dit nummer spelen in Tivoli de 26ste september. Kan niet wachten.

avatar van clayhill
Weer ontzettend genoten gisteravond in Utrecht ! Wat een band !!

avatar van Michiel Cohen
Tm 2010 ( Controlling Crowds) was dit een goede band. Daarna werd het toch wat minder.

avatar van clayhill
..... na Controlling Crowds werden ze nog beter !

Zit nog na te genieten van Utrecht. Mijn partner vindt het maar niks, ben ik even blij dat ik 2 uur per dag in de auto zit en al dat moois weer knetterhard langs hoor komen. Hele mooie verzameling, al komt Axiom (vind ik persoonlijk hun beste) er bekaaid vanaf.

haka schreef:

Axiom is van begin tot eind een verhaal. Daarom misschien?
Ik ben en blijf van mening dat Axiom (als video) zoals jaren geleden, als voorprogramma mag dienen.

Als je 25 jaar Archive wilt luisteren moet je het wel uitsmeren over 2 dagen. Met een kleine file....de hoogtepunten dan.

Je noemt 'knetterhard'. Is het je al eens opgevallen hoe mooi ze stiltes gebruiken?

avatar van andnino
Ik vind Archive een mooie band. Ben niet fan van al hun werk, maar Controlling Crowds wist wel de volle vijf sterren voor mij te halen.
Toch is dit veel en veels te voor mij. Hoe mooi de muziek ook is, het licht redelijk zwaar op het gemoed, en ik mis hier toch de flow of dynamiek van een studioalbum om mij erdoorheen te koersen. Ik zie nog niet echt de toegevoegde waarde van een best of die uit vier schijven bestaat.