Billy Joel - Live Through the Years (2019)

1 stem

Label: Columbia

1. Prelude / Angry Young Man [Live at Carnegie Hall, New York, NY, June, 1977] [Alternate Take] (5:05)
  2. She's Got a Way [Live at Carnegie Hall, New York, NY, June, 1977] [Alternate Take] (3:01)
  3. Just the Way You Are [Live at Nassau Coliseum, Uniondale, NY, December, 1977] (4:18)
  4. Vienna [Live at Nassau Coliseum, Uniondale, NY, December, 1977] (3:32)
  5. The Ballad of Billy the Kid [Live at Nassau Coliseum, Uniondale, NY, December, 1977] (5:03)
  6. Get It Right the First Time [Live at Nassau Coliseum, Uniondale, NY, December, 1977] (3:45)
  7. Summer Highland Falls [Live at Nassau Coliseum, Uniondale, NY, December, 1977] (3:09)
  8. Allentown [Live at Nassau Coliseum, Uniondale, NY, December, 1982] (3:54)
  9. Scenes from an Italian Restaurant [Live at Nassau Coliseum, Uniondale, NY, December, 1982] (7:17)
  10. Pressure [Live at Nassau Coliseum, Uniondale, NY, December, 1982] (4:58)
  11. The Downeaster "Alexa" [Live at LA Sports Arena, los Angeles, CA, April, 1990] (5:02)
  12. New York State of Mind [Live at Yankee Stadium, Bronx, NY, June, 1990] (6:23)
  13. Piano Man [Live at Yankee Stadium, Bronx, NY, June, 1990] (5:49)
  14. We Didn't Start the Fire [Live at Yankee Stadium, Bronx, NY, June, 1990] (5:18)
  15. My Life [Live at Festhalle, Frankfurt, Germany, June, 1994] (6:08)
  16. The River of Dreams [Live at Festhalle, Frankfurt, Germany, June, 1994] (4:56)
  17. Big Shot [Live at Festhalle, Frankfurt, Germany, June, 1994] (4:53)
  18. You're My Home [Live at Madison Square Garden, New York, NY, 2006] (3:18)
  19. Sleeping with the Television On [Live at Madison Square Garden, New York, NY, 2006] (3:05)
  20. A Room of Our Own [Live at Madison Square Garden, New York, NY, 2006] (4:09)
avatar van E-Clect-Eddy
Billy Joel werd deze maand al weer 70 jaar en om dat te markeren is dit live album uitgebracht.

Nu zijn er al diverse live albums en wat deze anders maakt is dat de opnames 30 jaar bestrijken van zijn live-carrière. Bovendien het het live opnames die altijd moeilijk verkrijgbaar waren of nooit meer een heruitgave hebben gehad (op CD).

Zo zijn er opnames afkomstig van een VHS band uit 1982, helaas is dat ook goed te horen. De masters zijn blijkbaar niet beschikbaar en dit zijn opnames die zo uit de videorecorder komen die waarschijnlijk nauwelijks digitaal zijn afgestoft / bewerkt. Iedereen die wel eens oude videobanden of cassettes afspeelde weet wat ik bedoel. Het klinkt niet meer vloeiend en dat hoor je vaak goed bij lang aangehaald noten zoals bij violen.

Het opent prachtig met 6 opnames uit 1977, die voor iedere Billy Joel een 'must' is om eens te horen. Daarna dus die 4 opnames uit 1982, hier hadden ze iets meer hun best moeten doen om dit digitaal te restaureren want het optreden is zeer te genieten.

Op deze website staat meer info over de opnames

Billy Joel heeft al weer 30 jaar geen album met nieuwe nummers uitgebracht en verwacht ook niet dat die er nog komt. Dus zal het vooral zijn archief zijn die van tijd tot tijd even open wordt gezet om vergeten of verloren gewaande juweeltjes te presenteren.