KOKOKO! - Fongola (2019)

8. Zala Mayele (4:59)
  9. Singa (3:06)
  10. Kitoko (4:42)
  11. Tokoliana (3:46)
Ik kijk hier wel naar uit! Wel opvallend dat hun beste nummer tot nu toe (Affaire a Mbongo) er niet op staat...

avatar van peterjames777
Wie 'Kokoko!' al een poos heeft gevolgd zal al wel veel nummers van dit album kennen, van ep's en singles. Dat mag de pret niet drukken, dit is een schitterend, uniek en zelfverzekerd debuut.

Een mooie kennismaking met de band, hun muziek en oorsprong: We are KOKOKO! - YouTube

avatar van c-moon
"Het Congolese collectief KOKOKO! heeft met het zopas verschenen Fongola een indrukwekkend en ronduit verpletterend debuut uit. Afrikaanse tribale ritmes, exotische zangpartijen, diepe elektro-dreunen, compleet kapotte of geschifte beats, funk, ska en dub. Het zit er allemaal in. Zelf doopte het Afrikaanse collectief hun sound ‘tekno kintueni’ of ‘zagué’, Lingala voor ‘een explosieve cocktail van invloeden’. Ach labels, de vlag dekt lang de lading niet voor de o zo rijke sound die de band op hun debuut neerzet. "

Mijn volledige verslag van deze knappe plaat lees je op Luminousdash.be:
KOKOKO! – Fongola (Transregressive) – Luminous Dash BE - luminousdash.be

avatar van MDekens
Ik heb deze gasten deze zomer gezien, wat een plezier. Wat een genot om naar te kijken en luisteren. We hebben et z'n allen geen idee waarover het gaat - ach, dat hebben we bij Sigur Ros ook niet - maar daar is het ook niet helemaal voor bedoeld. Amusementswaarde een 10, uiteraard in mijn beleving. Daarom ook een 0.5 punt erbij. Seizoensmuziek.