Jesse Dayton - Mixtape Volume 1 (2019)

Country
Label: Blue √Član

1. Redneck Friend (3:58)
  2. Harvest (2:58)
  3. If You Could Read My Mind (4:05)
  4. Bankrobber (2:32)
  5. She's a Heartbreaker (3:22)
  6. Country Comfort (4:59)
  7. She Does It Right (2:48)
  8. Whole Lotta Rosie (3:31)
  9. Just What I Needed (3:19)
  10. State Trooper (3:55)
avatar van frolunda
Zijn laatste twee studio albums,the Revealer uit 2016 en the Outsider vorig jaar waren erg overtuigend en ook zijn nieuwste,het coveralbum Mixtape Volume 1 voldoet weer aan de verwachtingen,al is het (bijna uiteraard) allemaal wel een stuk minder verrassend.
Het zijn hier dan ook de minst voor de hand liggende keuzes van Country zanger/gitarist Jesse Dayton (Austin,Texas),Country comfort (Elton John,Bernie Taupin) en She Does It Right (Dr. Feelgood) die ik het sterkst vind.Maar ook met de overige nummers stelt ie niet teleur.Zo krijgt Who lotta Rosie een mooi mondharmonica arrangement en bevat de outlaw country uitvoering van Neil Young's Harvest een stuk meer pit dan het origineel.Enkel de versie van ZZ top's She's a Heartbreaker vind ik wat gewoontjes.
Jesse Dayton blijft met Mixtape Volume 1 zijn topvorm van de laatste jaren behouden en zodoende is dit een prima en erg aangenaam album dat toch wel wat meer is als een tussendoortje.